"Ferratum" reģionālais koordinators Baltijas valstīs Mindaugas Cidzikas aģentūrai BNS atzīmēja, ka, salīdzinot ar pērno gadu, kad Latvijas iedzīvotāji Ziemassvētku pirkumiem tērēja 190 eiro no viena mēneša mājsaimniecības ienākumiem, šajā gadā vērojams būtisks tēriņu pieaugums. Neskatoties uz šo pieaugumu, Latvijas iedzīvotāji svētkiem tērēs mazāk nekā vairums citas Eiropas Savienības valstis, tajā skaitā pārējo Baltijas valstu iedzīvotāji. Igaunijas iedzīvotāji Ziemassvētku pirkumiem plāno tērēt 25,2% no viena mēneša mājsaimniecības ienākumiem (aptuveni 501 eiro), savukārt Lietuvas iedzīvotāji ap 26,1% jeb aptuveni 502 eiro uz mājsaimniecību.
"Mūsu ikgadējais pētījums liecina, ka Latvijas iedzīvotāju pirktspēja gada laikā ir būtiski pieaugusi. Latvija tuvojas vidējiem Eiropas rādītājiem, kas norāda, ka ekonomiskā situācija valstī uzlabojas, un iedzīvotāji ir gatavi tērēt vairāk dāvanu un citu ar svētkiem saistītu pirkumu iegādei," norādīja Cidzikas.
Lai gan tradicionāli Austrumeiropas valstu iedzīvotāji Ziemassvētku pirkumiem tērē vairāk nekā Rietumeiropas valstu iedzīvotāji, šogad visvairāk Ziemassvētku dāvanām plāno tērēt briti, kuru izdevumi šogad pieaugs gandrīz par pusi un sasniegs 38,5% jeb 1144 eiro. Līdzās britiem, arī slovāki un spāņi šogad Ziemassvētku tēriņiem paredz atvēlēt lielākus finansiālos līdzekļus, attiecīgi 655 un 726 eiro no viena mēneša mājsaimniecības ienākumiem.
Kopumā 20% aptaujas respondentu atzinuši, ka šogad plāno tērēt mazāk finanšu līdzekļu dāvanu iegādei nekā pērn, 64,6% plāno izdevumus tādā pašā līmenī, savukārt 15,4% respondenti plāno tērēt vairāk.
Pētījuma dati liecina, ka Latvijas iedzīvotāji šajos Ziemassvētkos visvairāk līdzekļus tērēs rotaļlietu un spēļu iegādei (24,7%), saldumiem un delikatesēm (17,2%), kā arī grāmatu iegādei (14,9%). Ja salīdzina iepirkšanās paradumus ar pārējām Baltijas valstīm, Igaunijā iecienītākās svētku dāvanas būs grāmatas (22,9%) un alkoholiskie dzērieni (14,8%), savukārt Lietuvas iedzīvotāji, līdzīgi kā Latvijā, visvairāk plāno tērēt rotaļlietām un spēlēm (20,7%), saldumiem un delikatesēm (15,7%), un aptuveni tikpat daudz skaistumkopšanas līdzekļiem (15,1%).
Cidzikas arī norādīja, ka, izvēloties Ziemassvētku dāvanas, Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku tradicionālām tirdzniecības vietām, tomēr 16,9% no visiem pirkumiem tiek veikti interneta vidē, kas ir par 5,9% vairāk nekā pērn. Baltijas valstīs visaktīvāk interneta veikalos iepērkas Lietuvas iedzīvotāji – 20,2%, bet Igaunijā tikai 15,6%. Pētījums liecina, ka ik gadu interneta veikalu piedāvājums un iedzīvotāju uzticība to sniegtajiem pakalpojumiem arvien pieaug. Vidēji katrs piektais pirkums Eiropas Savienībā (21,6%) tiek veiks izmantojot virtuālo vidi. Šobrīd lielākā interneta veikalu popularitāte ir Lielbritānijā, Vācijā un Nīderlandē.
"Ferratum" Ziemassvētku barometra pētījums 2015 veikts 21 valstī. Tajā piedalījās "Ferratum Grupas" klienti – 14 205 mājsaimniecības, kuru neto ienākumi ir, sākot no 805 līdz 10 350 eiro mēnesī.