Viņa norādīja - lai gan 78% interneta lietotāju ir sociālo mediju konts, "Kaspersky Lab" tests skaidri parādīja sociālo mediju lietotāju neinformētību. Tostarp 9% testa respondentu nedomā, ka personas, kas nav viņu draugu sarakstā, varētu skatīties viņu lapas un paziņojumus, tādējādi atvieglojot savas personīgās informācijas nonākšanu svešās rokās vai pat izmantošanu identitātes zādzībai vai finansiālai krāpšanai, ko mēdz veikt noziedznieki.
Pētījumā noskaidrots, ka lietotāji apdraud sevi, pievienojot draugus, jo tostarp 12% ir tādu, kas piekrīt pievienot savam sarakstam ikvienu neatkarīgi no tā, vai viņi pazīst šo personu vai ne. Savukārt 31% lietotāju pieņem savienojumus no nepazīstamām personām, ja ir kopīgi draugi ar tām, lai gan tas var viņus atklāt vēl lielākam skaitam svešinieku. Vienlaikus 26% aptaujāto nevilcinoties noklikšķinātu uz drauga atsūtītas saites, nepajautājot, kas tas ir, un neņemot vērā iespēju, ka sūtītāja konts var būt uzlauzts.
"Sociālo tīklu lietotāji spēlē bīstamu spēli, nebūdami datorpratīgi un būtībā sniedzot svešiniekiem vieglu piekļuvi saviem personas datiem un personīgajai informācijai. Tā kā sociālo mediju profili satur plašu ieskatu viņu dzīvē, sākot no dzimšanas datiem līdz adresēm un brīvdienu plāniem, kibernoziedzniekam nav pārlieku jānopūlas, lai atrastu un izmantotu vērtīgu informāciju vai nozagtu jūsu identitāti sev par labu. Tas ir pat vēl vienkāršāk, ja neapzināti esat padarījis viņu par savu draugu," teica "Kaspersky Lab" galvenais drošības pētnieks Deivids Emms.
Kopumā aptaujā piedalījās 18 tūkstoši interneta lietotāju no 16 valstīm vecumā no 18 gadiem.