Izglītība nevar tikt skatīta kā no citām jomām izolēta nozare - tā ir cieši saistīta ar bērnu veselību, dzimumu vienlīdzību, cilvēktiesībām, mieru un darba iespējām, teikts pētījumā. Īpašu uzmanību pievēršot riska grupām, kas var tikt pakļautas sociālajai atstumtībai, secināts, ka izglītības sektorā tieši meiteņu izglītošana "nes vienu no lielākajām ražām" attīstības ieguldījuma jomā.
Laikā no 1999.gada līdz 2011.gadam izdevumi izglītībai vidēji pasaulē palielinājušies no 4,6% līdz 5,1% no iekšzemes kopprodukta, tomēr budžeta procentuālais sadalījums izglītībai palicis nemainīgs.
Līdz šī gada beigām 164 valstīm būtu jāpaveic vairāki darbi, par kuriem 2000.gadā vienojās Pasaules Izglītības foruma dalībnieki. Pirmais no mērķiem ir uzlabot aprūpes un izglītības kvalitāti jau agrā bērnībā. Nākamais mērķis ir sasniegt universālu pamatizglītību, savukārt trešais mērķis paredz izglītības platformā samērot jauniešiem un pieaugušajiem nepieciešamās prasmes un iemaņas. Līdz šī gada beigām būtu jāuzlabo arī pieaugušo lasītprasme, jāveicina dzimumu vienlīdzība izglītībā, kā arī jākāpina izglītības kvalitāte.
Pētījumā secināts, ka, neraugoties uz izglītības sistēmas uzlabojumiem, piemēram, Āfrikas vai Āzijas valstīs, neviens no minētajiem mērķiem līdz šī gada beigām globāli netiks sasniegts.