"Galvenā īpatnība, kas nodala zinātnes "start-up" uzņēmumus no citiem uzņēmumiem nav to nozare. Tā ir spēcīga zinātniskā bāze, parasti patentēta intelektuālā īpašuma veidā," skaidroja Adamovičs, norādot, ka šis priekšnoteikums rada šķēršļus cita veida uzņēmumu ienākšanai nozarē, kā arī līdzsvaro konkurences apstākļus un ļauj "start-up" uzņēmumiem no mazākām ekonomikām konkurēt ar komandām no lielākiem tirgiem visā pasaulē.
Adamovičs arī atzīst, ka Latvija ir uz pareizā ceļa, arvien vairāk apzinoties zinātnisko "start-up" uzņēmumu nozīmi. "Nākamais solis ir stiprināt sasaisti ar gudro naudu un izstrādāt vienkāršotus atbalsta procesus, lai palīdzētu viņiem strādāt ar nozares spēlētājiem, nepārvietojot uzņēmumus uz ārzemēs," sacīja Adamovičs.
"Es esmu pārliecināts, ka Latvija redzēs vairāk zinātniskos pētniecības un attīstības centrus arī nākotnē," prognozēja eksperts.
"Komercializācijas reaktors" dibināts 2009.gadā Rīgā ar mērķi veidot jaunus, modernus uzņēmumus, kas ir balstīti uz zinātniskiem un tehnoloģiskiem sasniegumiem. Starp reaktorā radītajiem uzņēmumiem ir tādi uzņēmumi kā "Naco Technologies", "Pogritech", "Conelum", "Eventech", "Evoled", "Mahydy", "Advanced Vector Analytics", "Nanooptometrics", "Koatum un citi".