PTAC šogad pirmajā ceturksnī saņem 598 sūdzības 0

Ceturtdiena, 07 apr 2016, 07:00 Versija drukāšanai

PTAC šogad pirmajā ceturksnī saņem 598 sūdzības
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šā gada pirmajā trijos mēnešos ir saņēmis 598 sūdzības, kas ir apmēram iepriekšējā gada līmenī, aģentūrai BNS pastāstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Vineta Ore.


Visvairāk - 231 - pretenzija šā gada pirmajā ceturksnī ir saņemta par līguma noteikumiem neatbilstošām precēm, tostarp cilvēki visbiežāk bijuši neapmierināti ar nekvalitatīviem apaviem (61 sūdzība), nekvalitatīvām elektroprecēm (44 sūdzības) un mobilajiem telefoniem (37 sūdzības), nekvalitatīviem tekstilizstrādājumiem (13 sūdzības), nekvalitatīvām mēbelēm (trīs sūdzības), automašīnām (divas sūdzības). Tāpat saņemta arī 71 sūdzība par citām precēm.

 

Savukārt pakalpojumu jomā saņemtas kopumā 177 sūdzības, tostarp cilvēki visvairāk ir bijuši neapmierināti ar avio pakalpojumiem (40 sūdzības), distances līgumiem (37 sūdzības), īres un komunālajiem pakalpojumiem (31 sūdzība), elektronisko sakaru pakalpojumiem (27 sūdzības), tūrisma pakalpojumiem (11 sūdzības), ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietās sniegtiem pakalpojumiem (trīs sūdzības), automašīnu un ķīmiskās tīrīšanas pakalpojumiem (divas sūdzības). Tāpat saņemtas 22 sūdzības par citiem pakalpojumiem.

 

PTAC šā gada pirmajos trijos mēnešos ir saņēmis arī 60 sūdzības par agresīvu komercpraksi, reklāmu vai e-komerciju, 47 sūdzības par līgumslēdzēju tiesiskās vienlīdzības principa neievērošanu, sešas sūdzības par prasījuma izskatīšanas pārkāpumiem, vienu - par nepilnīgi, nepatiesi sniegtu informāciju, kā arī 104 citas pretenzijas.

 

Vienlaikus Ore atzīmēja, ka saņemto pretenziju veidu kopējais skaits var neatbilst iesniegumu un sūdzību skaitam, jo vienā iesniegumā vai sūdzībā var būt norādītas vairākas pretenzijas.

 

Pēc viņas teiktā, 327 no šogad pirmajā ceturksnī saņemtajām sūdzībām sniegts skaidrojums, konsultācija vai informācija, 92 sūdzībām rasts pozitīvs risinājums, bet 28 sūdzības pārsūtītas citām institūcijām, 19 sūdzības atteiktas, jo iesniegums nebija noformēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai arī iesniedzējs neatbilda patērētāja definīcijai, taču četras sūdzības tika atsauktas. Savukārt 128 sūdzības ir izskatīšanas stadijā.

 

Līgumu apmērs, par kuriem šā gada pirmajā ceturksnī izskatītas sūdzības saistībā ar noteikumiem neatbilstošām precēm, bija 65 tūkstoši eiro, savukārt līgumu apmērs, par kuriem sūdzības bijušas saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, bija 34,9 tūkstoši eiro.

 

Kopumā PTAC šā gada pirmajā ceturksnī ir sniedzis 10 139 konsultācijas par patērētāju tiesībām.

 

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka 2015.gada pirmajā ceturksnī PTAC saņēma 593 patērētāju sūdzības, bet 2015.gadā kopumā PTAC saņēma 2362 patērētāju sūdzības, kas ir par 3,9% vairāk nekā 2014.gadā.

 

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.

0
Autors:BNS
Foto:Stock.XCHNG

Komentāri (0)

Citas ziņas

 

27. martā, 17:47 Daugavpils Inovāciju centrā aizritēja STEAM dienas
19. martā, 19:32 Stilīgas sarunas Daugavpilī
11. martā, 12:08 Izglītojoša izstāde “Kosmoss ikdienā”
6. martā, 10:16 Paziņojums par lokālplānojuma redakcijas nodošanu sabiedriskajai apspriešanai
5. martā, 10:06 AADSO aicina uz semināru par atkritumu apsaimniekošanu
20. februārī, 12:43 Iedzīvotāji var samazināt maksu par atkritumu izvešanu
31. janvārī, 09:46 Ja savlaicīgi neapmaksā apkures rēķinu, to sedz no priekšapmaksas
26. janvārī, 12:55 Tīrot katlus šķeldas katlumājā, sekmē to darbības efektivitāti
19. janvārī, 13:14 Renovēto māju iedzīvotāji par apkuri maksā krietni mazāk
1. janvārī, 00:00 Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētāja Andreja Elksniņa apsveikums Jaunajā gadā
27. novembrī, 14:18 “Daugavpils satiksme”: viena pasažiera pārvadājuma pašizmaksa pieaug līdz 1,56 eiro
10. novembrī, 12:57 Šogad oktobrī par apkuri maksāsim mazāk, pat bez valsts atbalsta
2. novembrī, 13:47 Informācija mājokļa pabalsta saņēmējiem
30. oktobrī, 09:45 Budžeta izveide: padomi un rīki
26. oktobrī, 14:51 “Lidl” akcija – viens no labākajiem veidiem, kā gudri iepirkties

 

-LRT+



-LRT+


-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+


Laibas

Projekti

Projekti

Projekti

Projekti