Apdrošinātājiem būs jāveic papildu iemaksas OCTA Garantijas fondā

Apdrošinātājiem būs jāveic papildu iemaksas OCTA Garantijas fondā
Šogad apdrošinātājiem būs jāveic papildu iemaksas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas Garantijas fondā, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Viņš norādīja, ka šobrīd Garantijas fondā ir uzkrāts apmēram 21 miljons eiro, bet kad Garantijas fonda apmērs samazināsies līdz 20 miljoniem eiro atbilstoši likumam apdrošināšanas sabiedrībām fondā būs jāveic papildu iemaksas.

 

"Mēs pašlaik svārstāmies starp jūniju un septembri [kad tiks prasītas papildu iemaksas Garantiju fondā]. Protams, tās nebūs lielas summas, bet no katras polises papildus iemaksas tomēr būs jāveic. Apdrošinātāji to ļoti skaidri apzinās. Vienlaikus tirgū ir augsta konkurence un Latvijas iedzīvotājs izteikti izvēlās lētāko produktu," sacīja Stengrevics.

 

Viņš norādīja, ka apdrošinātājiem šogad būs jāveic papildu iemaksas Garantijas fondā, ja vien likvidējamā apdrošināšanas kompānija "Balva" neieskaitīs fondā būtisku naudas summu. "Jā, tas notiks šogad. Ja vien nenotiek brīnums un "Balva" pēkšņi fondā neiemaksā miljonu eiro. Tas gan nav ļoti ticams," teica Stengrevics.

 

Viņš arī atzīmēja, ka LTAB cenšas naudu no "Balvas" atgūt, bet "Balvas" klientiem izmaksātās summas ir daudz lielākas nekā tiek atgūts no kompānijas. "Saistības ir ar līgumiem nostiprinātas un tās ir jāpilda, izmaksas jāveic gribi vai nē. Pašlaik šī starpība starp izmaksāto un atgūto veido gandrīz 1,7 miljonus eiro – mēs esam izmaksājuši vairāk nekā divus miljonus eiro, bet atgūts ir nepilns miljons eiro. "Balva" vienmēr uzsver to, ka aktīvi, lai segtu saistības, kompānijai joprojām ir, bet viņi tos negrib realizēt par neadekvātu cenu," klāstīja LTAB vadītājs.

 

Latvijā OCTA apdrošināšanu piedāvā 10 risku apdrošināšanas kompāniju.

 

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.