Turpinās FM un VID sociālā kampaņa „Dots devējam atdodas”

Turpinās FM un VID sociālā kampaņa „Dots devējam atdodas”
Pagājušā gada decembrī aizsāktās Finanšu ministrija (FM) un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) informatīvi sociālās kampaņas „Dots devējam atdodas” ietvaros šonedēļ vairāki televīzijas kanāli sāks demonstrēt kampaņas videoklipus, savukārt baneri interneta portālos aicinās ikvienu ar interaktīvās spēles palīdzību pārliecināties par viņa personīgo ieguldījumu valsts attīstībā, bet infografikas skaidros, kā sabiedrības labā tiek izmantota nodokļos samaksātā nauda.

No šīs nedēļas tādos televīzija kanālos kā LTV 1, LTV 7, LNT, TV 5 un PBK iedzīvotājiem secīgi tiks pārraidīti pieci dažādi saistoši video klipi. To saturs ir balstīts uz sadzīviskiem un praktiskiem piemēriem ģimenē, atainojot, kādi ir ieguvumi, ja iedzīvotāja izvēle ir godprātīga nodokļu maksāšana, un kādas negatīvas sekas ikvienam var radīt nodokļu nemaksāšana. Video klipos caur sadzīviskiem piemēriem vienkārši un saprotami arī tiks skaidrots, kādiem mērķiem tiek novirzīta nodokļos samaksātā nauda un kādus labumus no tā gūst gan ikviens iedzīvotājs, gan sabiedrība kopumā.

 

Kampaņas viens no izaicinājumiem ir sasniegt tieši jauniešu auditoriju, kādēļ kampaņas ietvaros ir izveidotas infografikas, ar kuru palīdzību ikviens daudz pārskatāmākā veidā varēs uzzināt par 2015.gada budžeta sadalījumu pa nozarēm, darba algas nodokļiem un to sniegtajām sociālajām garantijām, kā arī noskaidrot, cik tiek novirzīts dažādām nozarēm no viena nodokļos samaksātā eiro, un citus svarīgus jautājumus.

 

FM un VID kopīgā informatīvi sociālā kampaņa par godprātīgu nodokļu nomaksu „Dots devējam atdodas” tika atklāta pagājušā gada 5. decembrī. Tās ietvaros decembrī lielākajās Latvijas pilsētās notika izglītojoši semināri jauniešiem. To laikā FM un VID eksperti skaidroja, kā valsts izlieto nodokļos iekasēto naudu, jaunieši debatē “Latvijā maksāt nodokļus atmaksājas/neatmaksājas” pārliecinoši atbalstīja nodokļu maksāšanu, bet jaunie uzņēmēji dalījās ar savu pozitīvo uzņēmējdarbības pieredzi un iedrošināja jauniešus lieliem, labiem darbiem.

 

FM un VID kopīgi īstenotās kampaņas „Dots devējam atdodas” mērķis ir veicināt vienu no Latvijas iedzīvotāju pamatpienākumiem – godprātīgu nodokļu nomaksu, mainot sabiedrības domāšanas veidu un attieksmi, kā arī paaugstināt iedzīvotāju izpratni par godprātīgas nodokļu nomaksas nozīmīgumu valsts ilgtermiņa attīstībai un iedzīvotāju labklājības nodrošināšanai. Par kampaņas saukli ir izvēlēts labi pazīstams un iemīļots latviešu sakāmvārds “Dots devējam atdodas”, jo bieži vien iedzīvotāji neapzinās, ka ikdienā ierastos pakalpojumus, ērtības un sociālās garantijas saņem, tieši pateicoties nomaksātajiem nodokļiem.