ATD vērtē pilsētu sabiedriskā transporta tarifu pamatotību; tieši ietekmēt cenu gan nevar 0

Svētdiena, 30 aug 2015, 10:33 Versija drukāšanai

ATD vērtē pilsētu sabiedriskā transporta tarifu pamatotību; tieši ietekmēt cenu gan nevar
Autotransporta direkcija (ATD) pārbauda Latvijas pilsētu sabiedriskā transporta braukšanas tarifu pamatotību, taču tiešā vaidā biļešu cenas ietekmēt nevar, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" sacīja ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.


"Valstī ir divi sabiedrisko pārvadājumu pasūtītāji – lielās pilsētas, kuras pasūta pārvadājumus savā teritorijā, un valsts ATD personā, kura pasūta pārvadājumus pārējā Latvijas teritorijā. Ir arī ļoti skaidrs nosacījums – tas, kurš pasūta pakalpojumus, arī apņemas kompensēt to radītos zaudējumus. Mēs, pasūtot pārvadājumus, arī rēķināmies, kādu kvalitātes līmeni mēs varam prasīt, cik bieži pārvadātājiem ir jāveic investīcijas, jo tas viss ietekmē gala cenu. Arī mēs daudz kur gribētu redzēt jaunus autobusus, bet ļoti labi apzināmies, ka finansiāli to nevaram atļauties, jo dotācija šādus izdevumus nespētu segt. Savukārt starp pašvaldībām ir tādas, kuras savu transporta parku īpaši bieži nemaina, bet ir arī tādas, kuras to dara regulāri un lielos apmēros, piemēram, Rīga. Tas, protams, sadārdzina pakalpojumu cenu," klāstīja Godiņš.

 

Vienlaikus viņš norādīja, ka ATD visu pilsētu gadījumā pārbauda, vai tie izdevumi, kas tiek iekļauti tarifā, atbilst Ministru Kabineta noteikumiem. "Bet mēs nevaram pateikt Rīgas domei, cik bieži mainīt autobusus vai arī pateikt: tur tramvaja sliežu nomaiņu neveiciet. Tā ir viņu kompetence. Tas, ko mēs varam pateikt un to arī esam darījuši, ir gadījumi, kad tarifa aprēķinā ir iekļautas pozīcijas, kuras neatbilst Ministru kabineta noteikumiem, vai arī mums nav skaidrs to aprēķins, tostarp statistika par pārvadāto pasažieru skaitu. Tad mēs prasām sniegt skaidrojumus vai arī novērst nepilnības. Tas viss ir izdarīts. Mēs esam bijuši arī pārbaudēs Daugavpilī, Rēzeknē, Valmierā, Jēkabpilī, Liepājā, Ventspilī. Ir pārbaudīti gan pārvadātāji, gan līgumu ar domēm nosacījumu izpilde. Bet ir jāsaprot, ka mēs tiešā veidā braukšanas maksu pilsētās ietekmēt nevaram, jo tā ir pašvaldību kompetence," teica direkcijas vadītājs.

 

"Vienlaikus pasažieri paši ar saviem braucieniem "balso", cik viņiem ir vai nav pieņems tarifs. Mēs redzam, ka pirmajā pusgadā maksas braucēju skaits ir samazinājies, tostarp Rīgā. Savukārt ieņēmumi ir pieauguši. Tas nozīmē, ka braukšanas maksas kāpums tomēr kompensē braucēju skaita kritumu," piebilda Godiņš.

 

ATD valdes priekšsēdētājs atzina, ka patlaban ir situācijas, kad Rīgā starppilsētu maršruta autobusos brauc cilvēki, kuri vēlas pārvietoties tikai Rīgas robežās, jo tā ir lētāk, kas savukārt nozīmē, ka var nepietikt vietas pasažieriem, kas plāno tikt uz maršruta galamērķi. "Tā tas ir, un tas attiecas ne tikai uz Pierīgas maršrutiem, bet arī braucieniem, piemēram, uz Jelgavu. Tajā pašā laikā, mēs neesam gatavi izlīdzināt braukšanas maksu ar "Rīgas satiksmi", jo tad tā vietējiem reģionālajiem maršrutiem būtu pārāk augsta un mēs riskētu ar pasažieru skaita samazinājumu. Līdz ar tarifu politikas izlīdzināšanu Rīgas reģionā vietējiem reisiem mēs minimālo braukšanas maksu septembrī pacelsim no 70 līdz 80 eiro centiem. Līdz ar to tai rīdzinieku daļai, kuri izmanto mēnešbiļetes vai daudzu braucienu atlaides, vairs nebūs izdevīgi braukt ar reģionālajiem pārvadātājiem. Taču pilnībā izlīdzināties ar Rīgu mēs neesam gatavi, jo tas būtu pārāk straujš kāpums," pauda direkcijas vadītājs.

 

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā. Direkcijas darbības galvenais mērķis ir sekmēt pārvadājumu attīstību un pārvadātāju konkurētspējas palielināšanos, kā arī nodrošināt valsts pārvaldes funkciju administrēšanu autopārvadājumu jomā valstī.

0
Autors:BNS

Komentāri (0)

Citas ziņas

 

17. aprīlī, 17:58 Ar darbnīcām #DrošaLatvija viesojas reģionos, lai veicinātu noturību pret manipulācijām informatīvajā telpā
16. aprīlī, 14:24 “INŽENIERU ARSENĀLA” PIRMĀ GADADIENA - "1 GADS KĀ 1 DIENA"
3. aprīlī, 13:43 Nākamo apkures sezonu Daugavpils uzsāks ar zemāku tarifu
27. martā, 17:47 Daugavpils Inovāciju centrā aizritēja STEAM dienas
19. martā, 19:32 Stilīgas sarunas Daugavpilī
11. martā, 12:08 Izglītojoša izstāde “Kosmoss ikdienā”
6. martā, 10:16 Paziņojums par lokālplānojuma redakcijas nodošanu sabiedriskajai apspriešanai
5. martā, 10:06 AADSO aicina uz semināru par atkritumu apsaimniekošanu
20. februārī, 12:43 Iedzīvotāji var samazināt maksu par atkritumu izvešanu
31. janvārī, 09:46 Ja savlaicīgi neapmaksā apkures rēķinu, to sedz no priekšapmaksas
26. janvārī, 12:55 Tīrot katlus šķeldas katlumājā, sekmē to darbības efektivitāti
19. janvārī, 13:14 Renovēto māju iedzīvotāji par apkuri maksā krietni mazāk
1. janvārī, 00:00 Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētāja Andreja Elksniņa apsveikums Jaunajā gadā
27. novembrī, 14:18 “Daugavpils satiksme”: viena pasažiera pārvadājuma pašizmaksa pieaug līdz 1,56 eiro
10. novembrī, 12:57 Šogad oktobrī par apkuri maksāsim mazāk, pat bez valsts atbalsta

 

-LRT+



-LRT+


-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+


Laibas

Projekti

Projekti

Projekti

Projekti