Pagājušajā nedēļā PV paziņoja, ka uzņēmuma pasūtītais dīzeļvilcienu modernizācijas projekts būtiski aizkavējies. Attiecīgo projektu realīzē pilnsabiedrība "DMU vilcieni", kurā ietilpst uzņēmumi "Rīgas vagonbūves rūpnīca", "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un "VRC Zasulauks". PV vairākkārt brīdinājis izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā. Aprēķināta soda nauda vairāku simtu tūkstošu eiro apmērā.
Pēc kompānijā vēstītā, dīzeļvilcienu modernizācija ir ļoti būtiska PV attīstībai, kā arī pasažieru ērtību un drošības palielināšanai. Līdztekus virknei funkcionālu uzlabojumu, modernizācijas iespaidā paredzēts samazināt dīzeļvilcienu energoresursu patēriņu un uzturēšanas izmaksas. No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro ir piesaistītais Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums. Uzņēmēju kavēšanās ar līgumsaistību izpildi rada riskus ES līdzfinansējuma saņemšanai pilnā apmērā.
Savukārt "Rīgas vagonbūves rūpnīcas" valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts aģentūrai BNS pastāstīja, ka projekts galvenokārt neiekļaujas termiņos, jo aizkavējusies reduktoru un hidraulisko pārvadu piegāde no Vācijas, ņemot vērā dīzeļvilcienu modernizācijas sarežģītību. Patlaban attiecīgā problēma ir atrisināta, pirmās reduktoru un hidropārvadu piegādes ir veiktas. Ja projektā nebūs citas aizkavēšanās, tad gala termiņi projekta pabeigšanai tiks ievēroti - būs nokavēta vienīgi pirmo modernizētu vilcienu nodošana.
Līgumu par 19 dīzeļvagonu modernizāciju ar "DMU vilcieni" 2014.gada 31.janvārī parakstīja iepriekšējā PV valde Arta Birkmaņa vadībā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas pārveidots par valsts uzņēmumu.