Ja iedzīvotājs ir saņēmis vēstuli no Valsts ieņēmumu dienesta (VID), tad tajā būs minēts, ka 30 dienu laikā ir jāreaģē. Kāda ir rīcības secība, TV24 raidījumam “Dienas personība ar Veltu Puriņu” skaidroja Baiba Šmite-Roķe, VID ģenerāldirektore.
Pirmais, ja esat iesniedzies iedzīvotāju ienākumu gada deklarāciju, tad atveriet to un paskatieties, vai visi tie ienākumi, kas jums ir, vai tas viss ir nodeklarēts! Piemēram, paskaties, vai ir deklarēti visi pārskaitījumi starp ģimenes locekļu kontiem, skaidro Šmite-Roķe.
VID kopā ar vēstuli ir arī nosūtījis informatīvo materiālu, kas ir garš, bet ir uzskaitīti visi gadījumi, kā rīkoties.
VID vēstules izsūta elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), tāpēc par cilvēka nesasniedzamību nevarētu būt runas, jo EDS padod informāciju tālāk uz cilvēku norādītajiem e-pastiem.
Šobrīd izsūtīti 20 000 vēstuļu cilvēkiem, kuru ienākumos ir neskaidrības; katru dienu tiek izsūtīti jauni 1000-2000 vēstuļu, lai, ja cilvēks vēlas pakonsultēties telefoniski ar VID pārstāvi, lai būtu iespējams šos cilvēkus apkalpot un nodrošināt servisu. Pavisam VID izsūtīs 70 000 šādu vēstuļu.