Ārvalstīs kvalifikāciju ieguvušajiem skolotājiem Īrijā izveidota īpaša studiju programma

Ārvalstīs kvalifikāciju ieguvušajiem skolotājiem Īrijā izveidota īpaša studiju programma

Ārvalstīs kvalifikāciju ieguvušajiem skolotājiem Īrijā izveidota īpaša studiju programma, vēsta portāls "baltic-ireland.ie".

Portāls vēsta, ka Dublinas "Marino Izglītības Institūtā" izveidota pārejas programma, kuras mērķis ir palīdzēt ārzemēs kvalifikāciju ieguvušiem pedagogiem attīstīt un pielietot savas zināšanas un prasmes Īrijas kontekstā, tādējādi atrodot darbu šajā valstī.

 

Institūtā janvāra beigās mācības uzsākuši 40 šādi studenti, kuru vidū ir gan sākumskolas, gan vidusskolas skolotāji no 17 valstīm, tajā skaitā Spānijas, Indijas, Polijas, Brazīlijas, Ungārijas, Dienvidāfrikas, Horvātijas, Lielbritānijas, Itālijas, ASV, Zimbabves, Eritrejas, Krievijas, Islandes, Rumānijas, Lietuvas un Latvijas.

 

Pretendenti tikuši atlasīti no aptuveni 140 skolotājiem, kuri iesniedza pieteikumus pēc programmas izsludināšanas pagājušajā gadā. Līdz šim par šo programmu interesi pauduši aptuveni 550 skolotāji, kas ieguvuši kvalifikāciju citā valstī.

 

Programma "Esi skolotājs Īrijā" ir īpaši izstrādāta, un tās saturs ir balstīts uz analīzi par to, kas ir vajadzīgs gan ārzemēs kvalifikāciju ieguvušajiem skolotājiem, gan skolu direktoriem. Programmas ietvaros četras dienas nedēļā notiek klātienes lekcijas/semināri, kā arī mācības internetā un vismaz piecu dienu prakse skolā, norāda portāls.

 

Lai gan aptuveni 12% Īrijas skolēnu ir no iebraucēju ģimenēm, šādas izcelsmes skolotāji saskaras ar šķēršļiem darba iegūšanā. Lai pretendētu uz valsts darbu, viņiem ir nepieciešams reģistrēties Skolotāju Padomē un šīs reģistrācijas iegūšana var būt laikietilpīgs process, kas ietver dokumentu pieprasīšanu no izcelsmes valsts un papildus kvalifikāciju gadījumos, kad tas ir nepieciešams, norādīja portālā.

 

Programmas mērķis ir palīdzēt skolotājiem izprast Īrijas izglītības sistēmas kultūru un darbību un pārvarēt neredzamos šķēršļus, pretendējot uz darbu, piemēram, sociālo kontaktu un sarunu trūkumu ar radiniekiem vai draugiem, kurās varētu uzzināt par iespējām.