Pircējiem aizvien svarīgāks kļūst preces sastāvs

Pircējiem aizvien svarīgāks kļūst preces sastāvs
Mazumtirdzniecības nozares apskatā “Maxima mazumtirdzniecības kompass”, pētot iedzīvotāju iepirkšanās uzvedību, novērota jauna tendence – aizvien vairāk pircēju pievērš uzmanību preces sastāvam – tā norādījuši 28.9% respondentu.

“Nemainīgi viens no iedzīvotājiem svarīgākajiem preču izvēles kritērijiem ir tas, ka prece tiek ražota Latvijā – to uzsvēruši 28,7 % respondentu. Turklāt, ievērojama daļa norāda, ka ir gatavi piemaksāt par ekoloģiski tīriem un veselīgiem produktiem, galvenokārt par dārzeņiem, augļiem vai gaļas produktiem (attiecīgi, 44%, 41% un 39%),” norādīja „Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa.

 

Uztura skolas “OnPlate” dibinātāja un sertificēta uztura speciāliste Līga Balode papildina: “Jaunākie “Maxima mazumtirdzniecības kompasa” dati ir iepriecinoši jebkuram uztura speciālistam. Gandrīz puse (46%) Latvijas iedzīvotāju kopumā uzticas BIO un EKO apzīmējumiem uz produktu iepakojumiem, tomēr priekšstati par produkt marķējumiem, kas norāda par veselīga produkta garantiju, ir neviennozīmīgi. Lai arī kopumā iedzīvotāju lielā uzticamība šiem veselīgu produktu apzīmējumiem nav nepamatota, jābūt uzmanīgiem, vai tas nav mārketinga triks un jāpievērš uzmanība arī sīkākam produkta satura aprakstam. Piemēram, “Maxima mazumtirdzniecības kompass” aptaujāto respondentu vidū, kā vienu no populārākajām marķējuma zīmēm norādīta tāda, kas oficiāli nekur nav atzīta un tiek izmantota tikai kā reklāmas triks.” Kā visuzticamākos veselīga produkta marķējumus viņa min: ES bioloģiskās lauksaimniecība un Latvijas eko produkts.

 

Apskata dati liecina, ka pircēji kļūst vēl kūtrāki izmēģināt jaunus produktus – savos paradumos pēdējo 12 mēnešu laikā 28,3% iedzīvotāju neko nav mainījuši. Tas vēl jo vairāk liecina par uzticamību pārbaudītām vērtībām un vietējai produkcijai.

 

Pētījums tika veikts 2018. gada aprīlī ar pētniecības centra SKDS starpniecību. Pētījumā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 

Par “Maxima mazumtirdzniecības kompasu”:

„Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla „Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz „Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes. „Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju

 

ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte – šoreiz iedzīvotāju izpratne par veselīga dzīvesveida ievērošanu.