Laikā, kad izglītības un zinātnes ministrs bija Roberts Ķīlis, tika runāts, ka katram skolēnam nepieciešams planšetdators. Tie lieti noderētu mācību procesā, iepriekš paudis ministrs. Vienlaikus, vērtējot pētījumu par digitālo mācību līdzekļu pieejamību skolās, var secināt, ka šāds sapnis, vismaz pagaidām, ir izplēnējis.
Pētījumā noskaidrots, ka 156 (69,64%) skolās vispār nav pieejami planšetdatori. 48 (21,43%) skolās mācību nodarbību laikā ir pieejami 1-20 planšetdatori. 21-50 planšetdatori ir pieejami 19 (8,48%) skolās un 90 ir pieejami vienā skolā (0,45%).
Iegūtie rezultāti liecina, ka planšetdatoru pieejamība ir ļoti ierobežota un līdz ar to arī iespējas tos izmantot mācību stundās ir ierobežotas.
Skolas, kuras atbildēja, ka tām ir pieejami planšetdatori, tika lūgtas arī atbildēt, kādiem nolūkiem tie tiek izmantoti.
Rezultātu analīze ļauj secināt, ka biežāk tie tiek izmantoti, lai skolotāji sagatavotu materiālus, ko varētu izprintēt mācību darbam, vai kā ekrāni uzskates materiālu parādīšanai.
Ir vērojamas pozitīvas tendences, ka skolēni paši darbojas ar tiem, lai meklētu informāciju un izmantotu nepieciešamā mācību satura apguvei. Izstrādājot digitālos mācību līdzekļus (DML) un nodrošinot ar tiem skolas, svarīgi būtu domāt arī par viedierīču iegādi, lai mācīšanās, izmantojot digitālās ierīces, nebūtu ierobežota konkrētās telpas robežās, secināts pētījumā.
Skolām tika jautāts, vai planšetdatori skolēniem ir pieejami arī ārpus nodarbību laika. Uz šo jautājumu atbildēja 224 skolas, un iegūtie rezultāti liecina, ka 180 (80,36%) skolās ārpus mācību nodarbību laika tie nav pieejami, 33 (14,7%) skolās ir pieejami 1-20, bet 9 (4,02%) skolās ir 21-50 planšetdatori. Pārējās skolās planšetdatori nav pieejami.
Nedaudz citāda aina vērojama jautājumā par datoru pieejamību
95 (41,7%) skolās skolēniem ir pieejami līdz 20 datoriem mācību nodarbību laikā, 94 (41,3%) skolās pieejami ir 21-50 datori, 20 (8,8%) skolās 51-80 datori un 7 (3,1%) skolās bija pieejami 90-133 datori. No aptauju aizpildījušām skolām 12 skolas bija nekorekti ievadījušas datus pie šīs atbildes, tāpēc tie rezultāti šeit nav apkopoti, tās ir 5,1% no aptauju aizpildījušo skolu skaita.
84 skolās no tām, kas aizpildīja aptaujas anketu, datori ir pieejami arī ārpus mācību nodarbību laika. 15 (17,86%) skolās datori skolēniem ārpus nodarbību laika nav pieejami. 15 (17,86) skolās ārpus nodarbību laika ir pieejami 1-20 datori, 48 (57,14%) skolās ir 21-50 pieejami datori, 51-80 pieejami datori ir 4 (4,76%) skolās un 90-133 datori ir pieejami 2 (2,38%) skolās.
Savulaik veiktie aprēķini liecināja – lai katram bērnam nodrošinātu planšeti, būtu nepieciešami 70 miljoni latu.