Necenties, neaizbēgsi! Netrafarētie policijas auto pret negodprātīgiem vadītājiem

Necenties, neaizbēgsi! Netrafarētie policijas auto pret negodprātīgiem vadītājiem
Pērn ceļu satiksmes drošības ziņā Latvija sasniegusi labākos rādītājus kopš neatkarības atjaunošanas. Tas esot iegādāto fotoradaru, netrafarēto automašīnu un policijas darba nopelns. Lai klātienē pavērotu ceļu policistu veikumu un autovadītāju uzvedību, devāmies līdzi Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes speciālo uzdevumu nodaļas inspektoriem Artūram Homam un Artūram Apinim.

Kopīgo patruļu sākam ap astoņiem no rīta, kad ir samērā intensīva satiksme un uz ielām parādās steidzīgie vadītāji, ļaudis, kuriem pie stūres tīk runāt pa mobilo telefonu vai agresīvi braukt.

 

Runājot par darbu, inspektori stāsta, ka ceļu policija strādā vairākus gadus, darbs ir maiņās – viena maiņa ilgst 12 stundas; lai arī reizēm esot grūti, jau ir pierasts.

 

Ņemot vērā, ka abi inspektori ir no speciālo uzdevumu nodaļas, darbs nav vienā reģionā un ar netrafarēto auto uzraudzīt ceļu satiksmi jādodas uz dažādām vietām Latvijā. Vienu reizi tā var būt Rīga, citu – Latgale vai kāds cits reģions.

 

Inspektori atzīst, ka

 

ir grūti spriest par to, kurā reģionā ir apzinīgāki vadītāji - reizēm aizbrauc uz kādu no reģioniem un šķiet, ka tur vadītāji ir saprātīgāki nekā Rīgā. Bet, protams, vienmēr var parādīties kāds indivīds, kurš izceļas uz pārējo fona.

 

Ikdienā bieži vien patruļa dodas uz tādām vietām, kuras Rīgā jau ir zināmas – piemēram, tur tiek izmantota sabiedriskā transporta josla, lai apbrauktu sastrēgumus, veikti agresīvi manevri.

 

Nav pagājis ilgs laiks, kad jau fiksēts pārkāpums – kāds busiņa vadītājs nolēmis Brīvības ielā apbraukt sastrēgumu, izmantojot sabiedriskā transporta joslu. Vadītājs tiek apturēts un viņam piespriests 40 eiro sods.

 

Inspektori paskaidro, ka par šādu pārkāpumu likumā nav paredzēts brīdinājums. Vienlaikus arī soda apmērs par šādu pārkāpumu ir nemainīgs – 40 eiro, pat ja pārkāpums izdarīts desmito reizi.