Viens no tiem - “Radošā enerģija īpašu cilvēku aktivizēšanai” (LAB4S.P.A.C.E. ”Special people activating creative energy”). Projekta kopējais finansējums ir 37 970 eiro. Projekta īstenošanai paredzētais laiks ir no šī gada septembra līdz 2018.gada 31.decembrim. Projekta mērķis ir jauno metožu un paņēmienu ieviešana un izmantošana integrētu izglītojamo izglītošanā (speciālā izglītība), labās prakses un pieredzes pārņemšana. Projektā piedalīsies 4 dalībvalstis – Itālija, Latvija, Slovēnija un Spānija.
Otrs projekts - “Pieķeries veselīgam dzīves veidam!” (Hook Onto Healthy Lifestyle!). Projekta kopējais finansējums – 25 465 eiro. Projekta īstenošanas laiks arī ir no šī gada septembra līdz 2018.gada 31.augustam. Projekta mērķis ir izglītības iestādes izglītojamo un pedagogu, apdzīvotās vietas kopienas radošuma pilnveidošana, izglītojamo motivēšana izmantot jaunās tehnoloģijas un labās prakses pārņemšana. Projektā piedalīsies 7 dalībvalstis – Grieķija, Itālija, Latvija, Lielbritānija, Lietuva, Spānija un Ungārija.
Abos projektos tiks iesaistīti izglītojamie, kuri apgūst speciālās izglītības programmas, tādi Biķernieku pamatskolā ir 10 bērni. Projekta koordinators Latvijā ir Biķernieku pamatskolas direktors Aleksejs Mackevičs.
Projektus finansē Eiropas Savienība un tie ir veidoti, lai attīstītu sadarbību starp Eiropas izglītības iestādēm, kuras īsteno speciālās izglītības programmas.
Šoruden tiek plānotas divas koordinatoru/projekta vadītāju tikšanās, kas notiks Itālijā un Ungārija un kuru gaitā tiks skatīti organizatoriskie jautājumi, kā arī notiks pienākumu un uzdevumu sadale. Izglītojamo un pedagogu aktivitātes un braucieni plānoti 2017.-2018. gadā.
Galvenie Biķernieku pamatskolas projektu mērķi tiek iedalīti 7 soļos:
- iepazīt vienam otru, katras valsts kultūru, tradīcijas un jautājumus, kas saistītus ar apkārtējo vidi, iegūt vairāk informācijas par dzīvi skolā un mājās. Veicināt sadarbību starp mūsu izglītojamajiem un pedagogiem;
- analizēt paveikto darbu un salīdzināt to ar citām izglītības iestādēm;
- pilnveidot speciālās izglītības tēmas;
- aktualizēt un pilnveidot izglītības procesā iesaistīto personu lomu un atbildību;
- meklēt efektīgas stratēģijas, risinot problēmas speciālajā izglītībā reģionālā un globālā aspektā, iekļaujot aktivitātes, kas attīsta aktīvu izglītojamo un pedagogu attieksmi;
- iekļaut projekta darbā izglītojamos ar mācīšanās grūtībām un veselības traucējumiem;
- palīdzēt izglītojamajiem viņu nākotnes perspektīvās.