Klientu apkalpošanas centrs atvieglo iedzīvotāju ikdienu

Klientu apkalpošanas centrs atvieglo iedzīvotāju ikdienu
No oktobra sākuma Špoģu ciemā darbu uzsācis Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs (VPVKAC), kas veidots ar mērķi nodrošināt pakalpojumu pieejamību pēc iespējas tuvāk klientu dzīvesvietai.

Klientu centrs atrodas Višķu pagasta pārvaldes ēkā, Skolas ielā 17, un darbojas pēc vienas pieturas aģentūras principiem. Līdz šim Višķu un blakus pagastu iedzīvotāji, lai saņemtu pakalpojumu, mēroja vismaz 30km tālu ceļu uz Daugavpili vai Preiļiem. Klientu apkalpošanas centrā vienkopus var saņemt 7 iestāžu – Nodarbinātības Valsts aģentūras, Pilsonības un migrācijas dienesta, Uzņēmumu reģistra, Valsts darba inspekcijas, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras un Valsts zemes dienesta -pakalpojumus. No 1.janvāra tiem piepulcēsies arī Lauku atbalsta dienests. Centrs klientu vajadzībām ir aprīkots ar jaunākajām tehnoloģijām – datoru, printeri un interneta pieslēgumu.

 

VPVKAC speciālists Valdis Zukulis norāda, ka šeit var uzzināt praktiski par visa veida pakalpojumiem, ko iestādes sniedz, bet pieņem tikai iesniegumus. “Līdz šim visvairāk pie mums ir griezušies VID un VSAA klienti. Daudzi, uzzinot, ka pakalpojums ir pieejams e-vidē, aiziet uz mājām un patstāvīgi to izdara, savukārt tie, kuri īpaši nedraudzējas ar datoru, izdara to ar mūsu palīdzību. Te var izdrukāt iesniegumu un tālāk mūsu kompetencē to ir nodot attiecīgajai iestādei, ” stāsta V.Zukulis.

 

Višķu pagasta iedzīvotājs Jānis Briška klientu apkalpošanas centra pakalpojumus izmantoja, lai deklarētu dzīvesvietu. “Speciālists man parādīja, kur internetā to varu izdarīt. Rēķinājos, ka man būs jāraksta iesniegums un jāmaksā nodeva, bet izrādījās, ka viss ir daudz vienkāršāk un es to varu izdarīt arī patstāvīgi mājās,” teica J.Briška. “Ja nebūtu šī centra, visticamāk, es dotos uz Daugavpili vai Preiļiem, kas, protams, radītu papildus izdevumus. Šis centrs atviegloja manu dzīvi, jo savu problēmu šeit es atrisināju 2 minūšu laikā.”

 

Klientu centra tuvuma priekšrocības novērtēja arī kaimiņu Ambeļu pagasta iedzīvotājs Juris Delvers, kuram, pēc saņemtā pakalpojuma saistībā ar jauna darba ieguvi, radies pozitīvs iespaids. “Apkalpošana bija ļoti laba. Ja nebūtu tuvumā šī centra, brauktu uz Daugavpili, kas, protams, sagādātu lielākas neērtības. Cik man zināms, lielākā daļa iedzīvotāju par šo centru zina, varbūt tikai vēl nav radusies vajadzība to pielietot,” secina J.Delvers.

 

Višķu pagasta pārvaldes vadītājs Jānis Proms atklāj, ka pirmā mēneša laikā klientu nav bijis daudz, bet ir jūtama cilvēku un uzņēmēju interese. Viņaprāt, plūsmu ietekmē sezona – pēc jaunā gada, kad sāksies VID deklarāciju un Lauku bloku karšu aizpildīšana, klientu skaits noteikti pieaugs.

 

J. Proms gan norāda, ka nereti iedzīvotājam pakalpojumi nav pieejami tikai tāpēc, ka trūkst elektroniskā paraksta vai personīgās internetbankas. Izmantojot e-pakalpojumus, iedzīvotāju dzīve tiktu vēl vairāk atvieglota, jo iesniegumus varētu aizpildīt mājās, neatejot no datora.