Kursus apmeklēja gan Viļakas novada, gan Balvu novada, kā arī Gulbenes novada pedagogi.
Kursu laikā tika apgūtas tēmas:
- Iekļaujošā izglītība – skola visiem bērniem;
- Iekļaušanas procesi Eiropā un Latvijā;
- Iekļaušana, tās šķēršļi, veiksmes un ieguvumi;
- Kvalitatīvas izglītības iespējas un metodes iekļaujošā izglītības iestādē:
- Vērošanas un vērtēšanas loma iekļaujošā mācību procesā;
- Individuālais izglītības plāns;
- Mācību programmas adaptācija un modifikācija;
- Praktiskas metodes darbam iekļaujošā klasē lasīšanā, rakstīšanā un matemātikā;
- Efektīvas uzvedības stratēģijas iekļaujošā klasē;
- Darbs ar bērniem ar mācīšanās traucējumiem.
Iekļaujošā izglītība ir viena no cilvēku pamattiesībām: visiem bērniem ir vienādas tiesības uz izglītību un iespējas piedalīties izglītojošās programmās; jāciena visi bērni, nepieļaujama diskriminācija, kad bērnu izslēdz no skolas tādēļ, ka viņam ir attīstības problēmas vai arī grūtības mācīšanās procesā. Iekļaujošā izglītība ir izglītība, kura ir adaptēta un pielāgota cilvēka individuālajām vajadzībām.
Pedagogi tika iepazīstināti ar norvēģu profesora M. Niborga mācīšanās teoriju, kurā tiek pielietots Jēdzienu Mācīšanas Modelis, šo metodi Norvēģijā izmanto gan vispārizglītojošajā, gan speciālajā izglītībā. Šajā mācīšanās teorija svarīga loma ir analītiskās kodēšanas procesam.
Kursos tika izspēlēti daudzi metodiskie paņēmieni un situācijas, kas palīdzēs turpmākajā darbā, jo skolotāja uzdevums ņemt vērā katra bērna individuālās vajadzības, vienlaicīgi vadot visas klases darbu kopumā, un tas nav viegli, bet ir īstenojams, ņemot palīgā radošumu un elastīgumu.