LDz nespēs glābt Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu1
Šodien notikušās Satiksmes ministra vizītes laikā Daugavpils domes telpās tika organizēta preses konference, kurā piedalījās Daugavpils domes priekšsēdētājs, Satiksmes ministrs Anrijs Matīss, Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš, VAS „Latvijas dzelzceļš” prezidents Uģis Magonis, VAS „Latvijas Autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs, AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns un VAS „Latvijas Valsts ceļi” valdes loceklis Edgars Strods.
Preses konferences laikā delegācija apsprieda situāciju Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā (DLRR), kura veic Latvijas dzelzceļa pasūtījumu izpildi. Latvijas dzelceļa valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis atzīst, ka dažos gadījumos koncernam nākas mākslīgi atbalstīt grūtībās nonākušos privātos sadarbības partnerus, veicot pasūtījumus pie viņiem. Viens no tādiem gadījumiem ir sadarbība ar DLRR. Magoņa kungs uzsvēra, neskatoties uz to, ka tagad Latvijas dzelzceļš primāri izvēlas sadarbības partnerus no Latvijas, to skaitā DLRR, tas vēl nenozīmē, ka Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca varēs sniegt nekvalitatīvu pakalpojumu. Atlaižu šajā jomā nebūs!
Savukārt Satiksmes ministrs Anrijs Matīss lika saprast, ka DLRR nespēs uzturēt apmēram 1000 štata vienību tikai un vienīgi izpildot LDZ pasūtījumus. "Ir jāmeklē jauns preču noieta tirgus, jāsniedz jaunus pakalpojumus," - ministrs atzīmēja un atzina, ka rūpnīca nonāca neapskaužamā situācijā ne tikai vadības vainas dēļ, bet apstākļi pasaulē, kurus uzņēmums nevar ietekmēt, pasliktināja situāciju.
Runājot par Latvijas dzelzceļa situāciju, Magoņa kungs solīja tuvākajā nākotnē (ne šogad, varbūt nedaudz vēlāk) veikt Daugavpils dzelceļa mezgla rekonstrukcijas darbus, jo dzelzceļa vadību neapmierina tā tehniskais stāvoklis. Daugavpils dzelzceļa stacijas ēkas remonts tuvākajā laikā nav plānots. "Tagad,pirmkārt, jādomā par biznesu, nav laiks nodarboties ar labdarību," - ironiski izteicās dzelceļa vadītājs un atzina, ka dzelzceļa stacija ir LDZ īpašums, bet uzsvēra, ka likums aizliedz ieguldīt peļņu no kravu pārvadājumiem pasažieru infrastruktūras attīstībā.
Satiksmes ministrs apgalvo, ka ir iemesls būt optimistiem kravu pārvadājumu jomā. "Šodien es apsekoju Daugavpils un Rēzeknes dzelzceļa mezglus. Kravas vilcienu apjoms ir tik liels, ka viņi pat nepaspēj tos apkalpot! Nav zināms, kas būs tālāk, bet jaunais gads ir sācies labi," - secināja Anrijs Matīss.