Biļete uzņēmuma „Daugavpils satiksme” gan tramvajos, gan autobusos maksā 43 centus. Jau šobrīd tā ir lētākā maksa par braucienu sabiedriskajā transportā Latvijā.
Salīdzinoši - Rīgā maksa par vienu braucienu ir 1,15 eiro, tarifs paaugstināts un stājies spēkā ar februārī. Arī Liepājā ar 1. jūniju biļetes maksa par braucienu sabiedriskajā transportā augs un “noapaļosies” - no esošajiem 57 centiem uz 70.
Arī Daugavpilī plānots biļetes cenu noapaļot, tikai nevis palielinot, bet tieši otrādi jau tā lēto brauciena cenu pilsētas tramvajos un autobusos mazināt. Tas varēšot notikt jau tuvāko triju gadu laikā, sola pašvaldībā.
Daugavpilī turpinās arī dotāciju piešķiršana - vairāk nekā 3 miljoni eiro gadā no nodokļu maksātāju naudas, lai daļa iedzīvotāju varētu braukt ar atlaidēm vai vispār bez maksas. Turklāt Daugavpilī nav atteikušies arī no konduktoru izmantošanas, kas pilsētā dod papildu darba vietas.
Daugavpils sabiedriskā transporta biļešu cenu – 43 centus – noteica, pārrēķinot no santīmiem uz centiem. Līdz šim laikam nekas nav mainījies, lai arī neērtības, izdodot naudas atlikumus, ir gan pasažieriem un jo īpaši konduktoriem.
To, ka ir šādas neērtības, zina arī pašvaldībā, taču nesteidzas sekot citu lielo pilsētu piemēram, saka Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Dzalbe. Bet tuvāko triju gadu laikā Daugavpils pasažierus var gaidīt patīkams pārsteigums - biļešu cenas apaļošana uz leju, atzīst Pēteris Dzalbe
Tas būs reāli, ja “Daugavpils satiksme” spēs realizēt jaunus projektus un apgūt Eiropas fondu līdzekļus, uzsver domes vadība.
Uzņēmums “Daugavpils satiksme” strādā ar pašvaldības dotācijas atbalstu, summa nav maza, taču būtiski nemainās pēdējo gadu laikā un nepieciešama, lai piešķirtu atlaides pilsētniekiem, stāsta domes finanšu nodaļas vadītāja Edīte Upeniece.
“Daugavpils satiksmes” zaudējumi pārsniedz 800 tūkstošus eiro, tie radušies saimnieciskās darbības rezultātā vai pasažieru skaita samazinājuma dēļ. Bet kopējie ieņēmumi aptuveni 6,5 miljoni eiro. Pasažieri ir dažādi - gan tie, kas maksā pilnu biļeti, gan tie, kas izmanto atlaides, stāsta Daugavpils tramvaju dispečere Lauma.
Daži brauc ar atlaidēm, bet bērni, piemēram, brauc par brīvu, un faktiski dotācijas sasniedz pusi no Daugavpils sabiedriskā transporta kopējiem ieņēmumiem, turklāt Daugavpilī saglabāts arī konduktoru amats, tātad darba vietas, dažos tramvajos strādā pat divi konduktori, stāsta Lauma.
“Galvenais, ka ir darbs, ir silti un mani tas apmierina,” stāsta konduktore Zina.
Taču iedzīvotājiem, kas neizmanto pilsētas sabiedrisko transportu, rodas jautājums, vai nebūtu labāk dotācijas sabiedriskajam transportam izlietot, piemēram, ielu remontiem.
Pašvaldībā sabiedriskā transporta kurators mēra vietnieks Pēteris Dzalbe atbild, ka prioritāte abiem, jo tas ir kā koks ar diviem galiem. Tieši mazinot biļešu cenu transportā un modernizējot to, padarot sabiedrisko transportu ātrāku, Daugavpils pašvaldībā cer, ka izdosies mazināt satiksmes plūsmu pilsētā. Tas izdosies, ja īstenosies plānotie modernizācijas projekti.