Aizvadītajā nedēļā reģionālās vizītes ietvaros Latgali apmeklēja Latvijas Republikas aizsardzības ministrs Artis Pabriks. Vizītes laikā ministrs tikās ar Latvijas bruņoto spēku pārstāvjiem un Latgales reģiona izglītības pārvalžu vadītājiem un skolu direktoriem, lai pārrunātu aktuālos jautājumus valsts drošības jomā.
Artis Pabriks vizītes ietvaros apmeklēja Daugavpili, kur tikās ar Latgales reģiona izglītības pārvalžu vadītājiem un skolu direktoriem.
Ministrs apmeklēja Latvijas bruņotos spēkus un Zemessardzi, kā arī seminārā, kas 21. martā norisinājās Daugavpils Marka Rotko mākslas centrā, iepazīstināja reģiona izglītības specialistus ar aizsardzības jomas prioritātēm un aicināja uz diskusiju par jauniešu patriotisma veidošanu un Valsts aizsardzības mācību ieviešanu skolās.
Artis Pabriks, Latvijas Republikas Aizsardzības ministrs:
Artis Pabriks norādīja, ka arī informatīvā telpa rada nopietnus drošības draudus, tāpēc nepieciešams papildus finansējums un darbs, kas ļautu veidot objektīvu un kvalitatīvu saturu, pārvarēt tehnoloģiju radīto sabiedrības sašķeltību, kā arī veicināt iedzīvotāju prasmi pamanīt un atšķirt viltus ziņas.
Savukārt, runājot par Valsts aizsardzības mācības ieviešanu skolās, Aizsardzības ministrs norādīja, ka šīs programma jauniešiem dos praktiskas iemaņas apgūt jaunas profesijas un labāk izprast sabiedrību.
Aizsardzības ministrijas rīkoto semināru apmeklēja arī Daugavpils novada Biķernieku pamatskolas direktors Aleksejs Mackevičs, kurš norādīja, ka Valsts aizsardzības mācība būtu aktuāla arī pamatskolās.
Imants Slišāns. Baltinavas vidusskolas direktors:
Tomēr Imantu Slišānu vairāk uztrauc iespējamās administratīvi teritoriālās reformas un skolu tīkla optimizācijas sekas, kuru rezultātā apdraudētas mazo pašvaldību skolas, īpaši pierobežā.
Komentējot Imanta Slišāna bažas Aizsardzības ministrs norādīja, ka netiks slēgtas tās skolas, kuras spēs piedāvāt kvalitatīvu un konkurēt spējīgu izglītību. Tomēr, ministrs piebilda, ka teritoriālā reforma un izglītības reforma jāuzlūko ne vien konkrēta reģiona, bet arī valsts attīstības kontekstā.