Daugavpils Krievu vidusskolā-liceja liela uzmanība tiek pievērsta atraktīvai skolēnu iesaistīšanai sporta aktivitātēs

Daugavpils Krievu vidusskolā-liceja liela uzmanība tiek pievērsta atraktīvai skolēnu iesaistīšanai sporta aktivitātēs
Mūsdienās, kad aizvien vairāk tiek runāts par iedzīvotāju mazkustīgo dzīvesveidu, tiek meklētas aizvien jaunas formas un veidi, kā pievērst cilvēkus fiziski aktīvam dzīvesveidam, un sevišķi tas skar bērnus skolas vecumā kad to dzīvē aizvien lielāku telpu aizņem tehnoloģijas. Lai gan jaunais mācību standarts – kompetenču pieejā balstīta izglītība – paredz palielināt fizisko aktivitāšu daudzumu skolā, Daugavpils Krievu vidusskola-licejs jau šobrīd piedāvā saviem skolēniem virkni aktivitāšu, kas ne vien liek tiem izkustēties, bet, pēc pedagogu novērojumiem, palīdz arī labāk koncentrēties mācībām.

Jaunāko klašu skolēniem stundu laikā paredzēti 2-3 aktīvie pārraukumi, kad tie, veicot kustības, pieskaras arī konkrētā priekšmeta tematikai – latviešu valodā, tā, piemēram ir dzejolīša skaitīšana ar dažādām kustībām, bet bez tā, šeit skolēniem tiek piedāvāti arī aktīvie starpbrīži vecāko klašu skolēnu un mūzikas pavadībā.

Taču interesantākās ir skolā jau vairākus gadus ieviestās apvienotās sporta stundas, kad vidusskolas skolēni sporto ar sākumskolas skolēniem.

 

Kopīgajās sporta stundās skolēni pamatā strādā pāros, pievarot šķēršļu joslas un skrienot stafetes. Kā atzīst gan pedagogi, gan paši skolas skolēni – šī ir lieliska pieredze vecāko klašu skolēniem, iepazīstot darbu ar bērniem, un jaunāko klašu skolēniem tā ir iespēja iegūt lielos draugus, kam var uzticēt arī savus pārdzīvojumus.

 

Kā intervijā atzina sporta skolotāja Elita Staržinska, neesot nekādu problēmu sportiskajās aktivitātes iesaistīt pašus jaunākos skolēnus, taču pamatskolas un vidusskolas posmā pievērst skolēnu uzmanību veselīgam un aktīvam dzīvesveidam kļūst jau sarežģītāk, taču arī šajā virzienā skola sper straujus attīstības soļus, apvienojot fizikas, sporta un dabas zinību priekšmetus jeb pielietojot integrēto pieeju to pasniegšanā, tādējādi daudzveidojot viena priekšmeta robežas un spējot noturēt lielāku skolēnu uzmanību.