Latvijas iedzīvotāji – vieni no tīrīgākajiem pasaulē, liecina pētījums 0

Piektdiena, 12 aug 2016, 13:42 Versija drukāšanai

Latvijas iedzīvotāji – vieni no tīrīgākajiem pasaulē, liecina pētījums
Latvija ir viena no trim pasaules valstīm, kur pircēji nav atzinušies, ka vispār nepērk ziepes, dezodorantu, zobu pastu vai citus personiskās higiēnas līdzekļus. Saskaņā ar pasaules vadošās tirgus pētījumu kompānijas "Nielsen" datiem bez Latvijas šajā "higiēnas trijniekā" ir vēl divas Eiropas valstis – Horvātija un Serbija.


"Pamatojoties uz pētījuma datiem, var izdarīt secinājumu, ka Latvijas iedzīvotāji pievērš lielu uzmanību personiskajai higiēnai. Šīs valsts patērētāji izceļas ar to, ka īpašu uzmanību velta tīrībai, estētikai, veselības saglabāšanai. Kopumā attiecībā uz Latvijas patērētājiem ir spēkā vispārīgi aktuālie higiēnas līdzekļu izvēles kritēriji: pievilcīga cena, akcijas, tomēr starp respondentiem neatradās neviens, kurš apgalvotu, ka vispār nepērk personiskās higiēnas līdzekļus," saka "Nielsen" Baltijas valstu ģenerāldirektore Ilona Lepp.

 

Saskaņā ar "Nielsen" 2015. gada nogalē veiktā pasaules patērētāju paradumu pētījuma datiem Horvātijas un Serbijas patērētāji ir jutīgi pret personiskās higiēnas līdzekļu cenām, tomēr starp aptaujātajiem šo valstu iedzīvotājiem nebija tādu, kuri ignorētu šās kategorijas preces.

 

Pārējās Baltijas valstīs – Igaunijā un Lietuvā – pa 2 procentiem pētījumā iesaistīto patērētāju apgalvoja, ka nepērk personiskās higiēnas līdzekļus tirdzniecības vietās; tas ir tikpat, cik vidēji pasaulē. Visvairāk patērētāju, kuri saka, ka nepērk personiskās higiēnas līdzekļus, ir Japānā un Taivānā (katrā 9 procenti), kā arī Singapūrā (7 procenti).

 

Vērtējot ķermeņa kopšanas un skaistumkopšanas preces, Latvijas patērētāju vērtējums ir līdzīgs pārējo Baltijas valstu pircēju viedoklim.

 

"Kosmētika nav pirmās nepieciešamības preču grupa, kurai patērētāji būtu noskaņoti viegli tērēt naudu. Pasaules vispārīgās tendences rāda, ka, pieņemot lēmumu, dominē ekonomiskie apsvērumi un emocionālā pieķeršanās: trešdaļa pircēju vispirms pievērš uzmanību kosmētikas cenai, līdzīgai patērētāju daļai ir svarīgs kosmētikas zīmols, bet katrs piektais lūkojas uz akcijām un īpašiem piedāvājumiem," saka Lepp.

 

12 procenti Latvijas tirdzniecības centru klientu apgalvo, ka kosmētiku neiegādājas, kamēr Igaunijā tādu ir 11 procenti, bet Lietuvā – 8 procenti. Pēc "Nielsen" datiem vismazāk jeb tikai 2 procenti pircēju apgalvoja, ka nepērk kosmētiku Polijas tirdzniecības centros, bet vislielāko vienaldzību pret kosmētiku deklarē Jaunzēlandes (nepērk 31 procents) un Kanādas (29 procenti) patērētāji.

 

0
Autors:DELFI
Foto:freeimages.com

Komentāri (0)

Citas ziņas

 

17. aprīlī, 17:58 Ar darbnīcām #DrošaLatvija viesojas reģionos, lai veicinātu noturību pret manipulācijām informatīvajā telpā
16. aprīlī, 14:24 “INŽENIERU ARSENĀLA” PIRMĀ GADADIENA - "1 GADS KĀ 1 DIENA"
3. aprīlī, 13:43 Nākamo apkures sezonu Daugavpils uzsāks ar zemāku tarifu
27. martā, 17:47 Daugavpils Inovāciju centrā aizritēja STEAM dienas
19. martā, 19:32 Stilīgas sarunas Daugavpilī
11. martā, 12:08 Izglītojoša izstāde “Kosmoss ikdienā”
6. martā, 10:16 Paziņojums par lokālplānojuma redakcijas nodošanu sabiedriskajai apspriešanai
5. martā, 10:06 AADSO aicina uz semināru par atkritumu apsaimniekošanu
20. februārī, 12:43 Iedzīvotāji var samazināt maksu par atkritumu izvešanu
31. janvārī, 09:46 Ja savlaicīgi neapmaksā apkures rēķinu, to sedz no priekšapmaksas
26. janvārī, 12:55 Tīrot katlus šķeldas katlumājā, sekmē to darbības efektivitāti
19. janvārī, 13:14 Renovēto māju iedzīvotāji par apkuri maksā krietni mazāk
1. janvārī, 00:00 Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētāja Andreja Elksniņa apsveikums Jaunajā gadā
27. novembrī, 14:18 “Daugavpils satiksme”: viena pasažiera pārvadājuma pašizmaksa pieaug līdz 1,56 eiro
10. novembrī, 12:57 Šogad oktobrī par apkuri maksāsim mazāk, pat bez valsts atbalsta

 

-LRT+



-LRT+


-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+


Laibas

Projekti

Projekti

Projekti

Projekti