Viens no izstrādātajiem iespējamajiem rīcības virzieniem ir ceļa lietotāju maksājumiem piesaistīta finansējuma modelis, ieņēmumus no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa, autoceļu lietošanas nodevas un 80% apmērā no prognozētajiem valsts budžeta ieņēmumem no akcīzes nodokļa par naftas produktiem iekļaut Ceļu fondā.
Lai to panāktu, nepieciešams izveidot grozījumus likumā par autoceļiem, fiksējot pašreizējo Ceļu fondam novirzāmo ieņēmumu summu, paredzot pakāpenisku 5% pieaugumu no akcīzes nodokļa par naftas produktiem.
Vienlaikus Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes loceklis Jānis Golubevs teica, ka nodokļu politika tagad nav pamatota un sabiedrībai skaidri izskaidrota, turklāt Latvija ir viena no retajām Eiropas Savienības (ES) valstīm, kur transporta līdzekļa vadītāji maksā piecu veidu nodokļus, kas ir vairāk nekā 500 miljonu eiro gadā, tomēr no valsts budžeta finansējuma gan pašvaldību ceļu, gan valsts ceļu pārvaldīšanai, uzturēšanai un atjaunošanai piešķir tikai vidēji 36% no ceļu lietotāju iemaksām.
Tāpat viens no redzējuma rīcības virzieniem ir nodokļu un nodevu pārskatīšana transportlīdzekļu jomā, kur eksperti aicina iekļaut transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli degvielas cenā, atcelt vieglo automobiļu un motociklu nodokli, lai veicinātu transportlīdzekļu reģistrēšanu Latvijā, kā arī noteikt samaksu par ārvalstīs reģistrēto transportlīdzekļu izmantošanu Latvijā.
Vienlaikus eksperti noteikuši tādus iespējamos rīcības virzienus kā valsts, pašvaldību un komersantu ceļu tīkla kopēja izvērtēšana, kas varētu izmaksāt 85 tūkstošus eiro, un Ceļu fonda kā speciāla budžeta atjaunošana, kur uz nākamo gadu tiktu uzkrāti ne mazāk kā 10 miljoni eiro valsts autoceļu uzturēšanas vajadzībām ziemas sezonā.
Tāpat eksperti iesaka ņemt aizņēmumu ceļu pārbūvei un atjaunošanai, lai samazinātu sliktā ceļa stāvokļa dēļ tautsaimniecībā radītos zaudējumus, kā arī aicina novirzīt Latvijas valsts autoceļu pārvaldītāja "Latvijas Valsts ceļi" un valsts autoceļu uzturētāja "Latvijas Autoceļu uzturētājs" peļņu ceļu uzturēšanai.
Satiksmes ministrija ekspertu izstrādātos priekšlikumus apkopos un gatavos informatīvo ziņojumu, ko prezentēt valdībā.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka trešdien pēc Auguļa iniciatīvas izveidotā ekspertu darba grupa prezentēs redzējumu par ilgtspējīgu un prognozējamu autoceļu sakārtošanas modeli Latvijā. Ekspertu grupā piedalās Latvijas Pašvaldību savienības, Valsts policijas, ceļu būvētāju, uzturētāju un sabiedrības pārstāvji, kā arī Satiksmes, Ekonomikas, Finanšu, Iekšlietu un Zemkopības ministrijas pārstāvji.