PTAC astoņos mēnešos saņem par 4,4% vairāk sūdzību nekā pirms gada

PTAC astoņos mēnešos saņem par 4,4% vairāk sūdzību nekā pirms gada
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 2015.gada astoņos mēnešos saņēmis 1601 sūdzību, kas ir par 4,4% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, aģentūrai BNS pastāstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Vineta Ore.

Visvairāk - 692 - pretenzijas šā gada astoņos mēnešos ir saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, tostarp pakalpojumu jomā cilvēki visbiežāk bijuši neapmierināti ar tūrisma pakalpojumiem (139 sūdzības), distances līgumiem (125 sūdzības), avio pakalpojumiem (122 sūdzības), kā arī īres un komunālajiem pakalpojumiem (118 sūdzības) un elektronisko sakaru pakalpojumiem (78 sūdzības).

 

Par līguma noteikumiem neatbilstošām precēm PTAC astoņos mēnešos ir saņēmis 339 sūdzību, tostarp 79 sūdzības par nekvalitatīvām elektroprecēm, 64 - par nekvalitatīviem mobilajiem telefoniem, 41 - par nekvalitatīviem apaviem, 19 sūdzības saņemtas par nekvalitatīvām mēbelēm, 19 - par tekstilizstrādājumiem, 10 sūdzības - par automašīnām, bet 107 sūdzības ir saņemtas par citām precēm.

 

PTAC saņēmis arī 215 sūdzību par prasījuma izskatīšanas pārkāpumiem, 232 sūdzības par agresīvu komercpraksi, reklāmu vai e-komerciju, 148 sūdzības par līgumslēdzēju tiesiskās vienlīdzības principa neievērošanu. Tāpat 12 gadījumos patērētāji pauduši bažas par nepilnīgas vai nepatiesas informācijas sniegšanu un trijos gadījumos patērētājus nav apmierinājusi nepareizi noteikta samaksa par pirkuma svaru vai mēru. PTAC ir saņēmis arī 346 citas pretenzijas.

 

Vienlaikus Ore atzīmēja, ka saņemto pretenziju veidu kopējais skaits var neatbilst iesniegumu un sūdzību skaitam, jo vienā iesniegumā vai sūdzībā var būt norādītas vairākas pretenzijas.

 

Pēc viņas teiktā, no šogad astoņos mēnešos saņemtajām sūdzībām 858 sūdzībām sniegts skaidrojums, konsultācija vai informācija, 272 sūdzībām rasts pozitīvs risinājums, bet 72 sūdzības pārsūtītas citām institūcijām, savukārt 48 gadījumos pieņemts patērētājiem labvēlīgs lēmums. Vienlaikus 28 gadījumos sūdzību izskatīšana atteikta, jo sūdzību iesniedzējs iesniegumu noformējis neatbilstoši normatīvo aktu prasībām, 16 gadījumos patērētājs sūdzību atsauca, savukārt viena sūdzība bija nepamatota. Vienlaikus 306 sūdzības ir izskatīšanas stadijā.

 

Līgumu apmērs, par kuriem šogad astoņos mēnešos izskatītas sūdzības saistībā ar noteikumiem neatbilstošām precēm, bija 266,7 tūkstoši eiro, savukārt līgumu apmērs, par kuriem sūdzības bijušas saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, bija 283,9 tūkstoši eiro.

 

Kopumā PTAC šogad astoņos mēnešos ir sniedzis 23 125 konsultāciju par patērētāju tiesībām.

 

Pērn astoņos mēnešos PTAC saņēma 1534 patērētāju sūdzības, bet 2014.gadā kopā PTAC ir saņēmis 2274 sūdzības, kas ir par 1,3% vairāk nekā 2013.gadā.

 

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.