Līdz 2019.gada septembrim Swedbank aizvietos kodu kartes ar citiem rīkiem

Līdz 2019.gada septembrim Swedbank aizvietos kodu kartes ar citiem rīkiem
Līdz ar gaidāmajiem jaunajiem regulējumiem klientu digitālai autentifikācijai, kas vēl vairāk ierobežos kodu karšu lietošanas iespējas, Swedbank no 2018.gada jūnija uzsāks pakāpenisku pāreju no kodu kartēm uz citiem mūsdienīgiem līdzekļiem. Pāreja noslēgsies 2019.gada septembrī, un tās laikā klienti saņems atbalstu piemērotāko alternatīvu ieguvei.

Jau kopš pagājušā gada Swedbank klientiem ir pieejama jauna mūsdienu digitālai videi piemērota alternatīva Smart-ID, kuru gada laikā sāka lietot jau vairāk kā 195 000 klientu. Savukārt tiem klientiem, kuriem vēl nav viedierīču Smart-ID lietošanai, banka piedāvās atbalstu pārejai uz kodu kalkulatoriem.

 

Jaunā regula – vēl lielāki ierobežojumi kodu kartēm

2019.gada 14.septembrī stājas spēkā Eiropas Savienības komisijas deleģētā regula 2018/389 attiecībā uz tehniskajiem standartiem par drošu lietotāja autentificēšanu. Tā vēl vairāk pastiprina prasības internetbankas kodu karšu lietošanai, līdz ar to turpmākā to lietošanas pieredze kļūtu ļoti apgrūtinoša un neērta.

 

Galvenais nolūks ir rūpes par vēl lielāku lietotāju drošību. Piemēram, uz kodu kartes attēlotie kodi nav dinamiski, proti, tie atkārtojas, ir attēloti vienuviet u.c. Citi autentifikācijas līdzekļi kā Smart-ID un kodu kalkulators nodrošina mainīgos jeb katru reizi citus kodus.

 

Pāreja notiks pakāpeniski

Kodu karšu izmantošana Swedbank digitālajos kanālos tiks pilnībā slēgta 2019.gada septembrī. Pāreja notiks pakāpeniski: no šā gada 12.jūnija kodu karte vairs netiks izsniegta jaunajiem klientiem, savukārt no 12.septembra netiks atjaunotas esošās kodu kartes vai to paroles. Savukārt no 2019.gada 1.aprīļa, līdz ar Globālās maksājumu standartu institūcijas EMVCo prasībām, internetbankas kodu karšu kodi vairs netiks pieņemti kā autentifikācijas līdzeklis, veicot apmaksu internetā par pirkumiem ar bankas maksājumu kartēm (tostarp Mastercard un VISA) vietnēs, kas atbilst drošības 3D Secure principiem.

 

Swedbank izsniegtās kodu kartes vairs netiks izmantotas Swedbank digitālajos kanālos no 2019.gada septembra, un pārejas laikā visiem klientiem tiks nosūtītas individuālas ziņas. Kodu karšu īpašniekiem rekomendējam jau laikus rīkoties jaunu autentifikācijas līdzekļu ieguvei. Piemēram, bezmaksas autentifikācijas līdzekli Smart-ID, kas īpaši piemērots viedtālruņu lietotājiem, klienti var ērti lejupielādēt paši vai iegūt Swedbank filiālēs klātienē.

 

Savukārt tiem klientiem, kam vēl nav Smart-ID lietošanai piemērotu viedierīču, bankas darbinieki palīdzēs apgūt kodu kalkulatoru lietošanu, kam tiks samazināta standarta cena. Turklāt vairākām klientu grupām tiks piedāvāts īpašs cenrādis kodu kalkulatoru iegādei.

 

Kodu kartes – aizejoša tehnoloģija

Kodu karšu lietošanas pirmie ierobežojumi ES regulējumu ietvaros Latvijā stājās spēkā jau 2017. gada pavasarī, kad Swedbank kā pagaidu risinājumu ieviesa papildu identifikācijas līdzekli – SMS ar drošības kodu. Tā kodu karšu lietotāji gada garumā sāka ikdienā papildus izmantot mobilos tālruņus internetbankas lietošanai, un šī pieredze var palīdzēt ērtāk apgūt jaunus līdzekļus.

 

Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs: “Kodu kartes ir pagājušā gadsimta izgudrojums – Latvijā tās parādījās pirms vairāk nekā 20 gadiem, kad internetbanku un pakalpojumu lietošana internetā bija tikai pašos aizmetņos. Risinājumi un paradumi ir būtiski mainījušies. Tas noticis ar daudziem rīkiem - piemēram, 90.gados kā ikdienas attālinātās saziņas kanāls aktīvi tika izmantoti faksa aparāti, kas mūsdienās ir faktiski kļuvuši par vēsturi.

 

Tehnoloģijas noveco, un 20 gadi mūsdienu straujajā attīstībā ir milzīgs laiks. Ņemot vērā bankas lielo klientu bāzi un iepriekšējo pieredzi ar digitālo jauninājumu ieviešanu, redzam kā savu pienākumu palīdzēt klientiem laikus pāriet uz mūsdienu tehnoloģijām piemērotiem rīkiem. Swedbank kā tirgus līderis jau vairakkārt ir veikusi šādus tehnoloģiskās attīstības soļus kopā ar klientiem un sabiedrību kopumā, piemēram, pirms 20 gadiem ieviešot internetbanku, kardināli mainījās finanšu pakalpojumu lietošana. Esam veikuši arī sagatavošanas darbus šim solim un palīdzēsim klientiem pārejas procesā.”