KNAB izvērtēs "Re:Baltica" pētījumu par miljoniem eiro iztērēšanu Ušakova popularitātei 0

Piektdiena, 16 mar 2018, 15:30 Versija drukāšanai

KNAB izvērtēs "Re:Baltica" pētījumu par miljoniem eiro iztērēšanu Ušakova popularitātei
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) atbilstoši savai kompetencei izvērtēs pētnieciskās žurnālistikas centra "Re:Baltica" publicēto pētījumu, kurā apgalvots, ka Rīgas mēra Nila Ušakova (S) popularitātei trīs gados iztērēti vismaz astoņi miljoni eiro rīdzinieku naudas, aģentūrai LETA teica KNAB preses pārstāve Laura Dūša.


"KNAB atbilstoši savai kompetencei izvērtēs pētījumā norādīto informāciju kopsakarā ar KNAB rīcībā esošo informāciju. Pēc informācijas izvērtēšanas tiks lemts par turpmāko rīcību," skaidroja Dūša.

 

Kā ziņots, pētījumā secināts, ka Ušakova popularitātei trīs gados iztērēti vismaz astoņi miljoni eiro rīdzinieku naudas. Tas darīts, uzpērkot medijus, nodarbinot partijas "Saskaņa" jaunatni, finansējot "štata piketētājus" un izvēršoties sociālajos tīklos, teikts pētījumā.

 

Tiek norādīts, ka Ušakova publicitātes mehānismu veido trīs lieli bloki. Pirmais ir dāsni reklāmas līgumi komercmedijiem "Rīgas ziņu" izplatīšanai. Otrais - lojālu nevalstisko organizāciju aktīvistu tīkls, kas gatavi iziet ielās, kad nepieciešams publisks atbalsts. Trešais bloks ir iespaidīgs sociālo mediju tīkls, caur kuru veidot sabiedrisko domu un kritizēt opozīciju.

 

Stratēģijas mērķis ir radīt Ušakova, kā veiksmīga un iedzīvotājiem pieejama mēra tēlu. Taču tā ir ilūzija. Dabā tā ir vienvirziena saziņa, jo Ušakovs izvēlas uz kuriem jautājumiem atbildēt un veiksmīgi izvairās no pretjautājumiem. Viņa sociālā tīkla "facebook" profilā neredzēt taisnošanos par Rīgas satiksmes regulārajām problēmām vai slikti veiktiem galvaspilsētas ielu remontdarbiem, bet var sekot līdzi gadalaiku maiņai Rātslaukumā.

 

Pētījumā, piemēram, analizēta portāla "riga.lv" darbība. Portālu dibināja pašvaldības laikraksta izdošanai pirms pieciem gadiem. Avīzi tas jau labu laiku neizdod, bet ir izaudzis līdz 16 cilvēku redakcijai.

 

No pieticīga 322 000 eiro budžeta pirmajā darbības gadā, pērn - vēlēšanu gadā - tās finansējums pieaudzis deviņas reizes, vismaz līdz trīs miljoniem eiro.

 

Portāla galvenais produkts ir labas kvalitātes videomateriāli, kas ļauj piesaistīt daudz sekotāju sociālajos tīklos. Janvārī Ušakova profilā "facebook" bija aptuveni 100 ierakstu. Vismaz 25 ir "riga.lv" materiāli.

 

"Re:Baltica" izpētītais liecina, ka "pašvaldības informatīvais portāls" ir kļuvis arī par vietu, kur atalgot "Saskaņas" jaunos censoņus.

0
Autors:LETA
Foto:Paula Čurkste / LETA

Komentāri (0)

Citas ziņas

 

Vakar, 17:47 Daugavpils Inovāciju centrā aizritēja STEAM dienas
19. martā, 19:32 Stilīgas sarunas Daugavpilī
11. martā, 12:08 Izglītojoša izstāde “Kosmoss ikdienā”
6. martā, 10:16 Paziņojums par lokālplānojuma redakcijas nodošanu sabiedriskajai apspriešanai
5. martā, 10:06 AADSO aicina uz semināru par atkritumu apsaimniekošanu
20. februārī, 12:43 Iedzīvotāji var samazināt maksu par atkritumu izvešanu
31. janvārī, 09:46 Ja savlaicīgi neapmaksā apkures rēķinu, to sedz no priekšapmaksas
26. janvārī, 12:55 Tīrot katlus šķeldas katlumājā, sekmē to darbības efektivitāti
19. janvārī, 13:14 Renovēto māju iedzīvotāji par apkuri maksā krietni mazāk
1. janvārī, 00:00 Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētāja Andreja Elksniņa apsveikums Jaunajā gadā
27. novembrī, 14:18 “Daugavpils satiksme”: viena pasažiera pārvadājuma pašizmaksa pieaug līdz 1,56 eiro
10. novembrī, 12:57 Šogad oktobrī par apkuri maksāsim mazāk, pat bez valsts atbalsta
2. novembrī, 13:47 Informācija mājokļa pabalsta saņēmējiem
30. oktobrī, 09:45 Budžeta izveide: padomi un rīki
26. oktobrī, 14:51 “Lidl” akcija – viens no labākajiem veidiem, kā gudri iepirkties

 

-LRT+



-LRT+


-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+


Laibas

Projekti

Projekti

Projekti

Projekti