KNAB izvērtēs "Re:Baltica" pētījumu par miljoniem eiro iztērēšanu Ušakova popularitātei 0

Piektdiena, 16 mar 2018, 15:30 Versija drukāšanai

KNAB izvērtēs "Re:Baltica" pētījumu par miljoniem eiro iztērēšanu Ušakova popularitātei
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) atbilstoši savai kompetencei izvērtēs pētnieciskās žurnālistikas centra "Re:Baltica" publicēto pētījumu, kurā apgalvots, ka Rīgas mēra Nila Ušakova (S) popularitātei trīs gados iztērēti vismaz astoņi miljoni eiro rīdzinieku naudas, aģentūrai LETA teica KNAB preses pārstāve Laura Dūša.


"KNAB atbilstoši savai kompetencei izvērtēs pētījumā norādīto informāciju kopsakarā ar KNAB rīcībā esošo informāciju. Pēc informācijas izvērtēšanas tiks lemts par turpmāko rīcību," skaidroja Dūša.

 

Kā ziņots, pētījumā secināts, ka Ušakova popularitātei trīs gados iztērēti vismaz astoņi miljoni eiro rīdzinieku naudas. Tas darīts, uzpērkot medijus, nodarbinot partijas "Saskaņa" jaunatni, finansējot "štata piketētājus" un izvēršoties sociālajos tīklos, teikts pētījumā.

 

Tiek norādīts, ka Ušakova publicitātes mehānismu veido trīs lieli bloki. Pirmais ir dāsni reklāmas līgumi komercmedijiem "Rīgas ziņu" izplatīšanai. Otrais - lojālu nevalstisko organizāciju aktīvistu tīkls, kas gatavi iziet ielās, kad nepieciešams publisks atbalsts. Trešais bloks ir iespaidīgs sociālo mediju tīkls, caur kuru veidot sabiedrisko domu un kritizēt opozīciju.

 

Stratēģijas mērķis ir radīt Ušakova, kā veiksmīga un iedzīvotājiem pieejama mēra tēlu. Taču tā ir ilūzija. Dabā tā ir vienvirziena saziņa, jo Ušakovs izvēlas uz kuriem jautājumiem atbildēt un veiksmīgi izvairās no pretjautājumiem. Viņa sociālā tīkla "facebook" profilā neredzēt taisnošanos par Rīgas satiksmes regulārajām problēmām vai slikti veiktiem galvaspilsētas ielu remontdarbiem, bet var sekot līdzi gadalaiku maiņai Rātslaukumā.

 

Pētījumā, piemēram, analizēta portāla "riga.lv" darbība. Portālu dibināja pašvaldības laikraksta izdošanai pirms pieciem gadiem. Avīzi tas jau labu laiku neizdod, bet ir izaudzis līdz 16 cilvēku redakcijai.

 

No pieticīga 322 000 eiro budžeta pirmajā darbības gadā, pērn - vēlēšanu gadā - tās finansējums pieaudzis deviņas reizes, vismaz līdz trīs miljoniem eiro.

 

Portāla galvenais produkts ir labas kvalitātes videomateriāli, kas ļauj piesaistīt daudz sekotāju sociālajos tīklos. Janvārī Ušakova profilā "facebook" bija aptuveni 100 ierakstu. Vismaz 25 ir "riga.lv" materiāli.

 

"Re:Baltica" izpētītais liecina, ka "pašvaldības informatīvais portāls" ir kļuvis arī par vietu, kur atalgot "Saskaņas" jaunos censoņus.

0
Autors:LETA
Foto:Paula Čurkste / LETA

Komentāri (0)

Citas ziņas

 

Vakar, 09:35 Māksliniekiem naudas balvās izmaksāti 20 000 eiro
Vakar, 09:32 Visi futbola fani tiek aicināti svētdien pulcēties Vienības laukumā
Vakar, 09:28 Noslēgta vienošanās par energoefektivitātes paaugstināšanu
Vakar, 09:23 Pašvaldība apzināja neizmantotās ēkas
Vakar, 09:19 Pilsētbūvniecības un vides komisijā tika atbalstīta iecere izbūvēt apļveida kustību Cietokšņa ielā
Vakar, 09:17 Investori izrādījuši interesi par bijušo 7. pamatskolas ēku
Vakar, 09:13 Veselības nedēļā Daugavpils aktīvākā pilsēta!
14. jūlijā, 12:00 Satriecoties automašīnām, Kokneses novadā pie Likteņdārza gājuši bojā divi vīrieši
14. jūlijā, 12:00 Latvijā sācies viens no garākajiem karstuma viļņiem pēdējos gados
14. jūlijā, 10:00 Piektdien Latvijā no ūdenstilpēm izcelti divi noslīkuši cilvēki
14. jūlijā, 08:00 Zvejnieki un jūrnieki aicina uz svētkiem piekrastes pilsētās un ciematos
13. jūlijā, 16:15 Aglonas svētku norisei no valsts budžeta plāno piešķirt 161 909 eiro
13. jūlijā, 15:00 Latvijā nodotā piena apmērs šā gada pirmajā pusgadā samazinājies
13. jūlijā, 13:00 Iedzīvotājus aicina balsot par 2019.gada Latvijas Jauniešu galvaspilsētu
13. jūlijā, 13:00 SEB apvienos Baltijas valstīs strādājošās dzīvības apdrošināšanas kompānijas

 

Padomi no «DauTKom»

Padomi no DauTKom

Reklāma

 

Dautkom ziņas

Dautkom ziņas

Projekti

Projekti

Projekti