KNAB izvērtēs "Re:Baltica" pētījumu par miljoniem eiro iztērēšanu Ušakova popularitātei 0

Piektdiena, 16 mar 2018, 15:30 Versija drukāšanai

KNAB izvērtēs "Re:Baltica" pētījumu par miljoniem eiro iztērēšanu Ušakova popularitātei
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) atbilstoši savai kompetencei izvērtēs pētnieciskās žurnālistikas centra "Re:Baltica" publicēto pētījumu, kurā apgalvots, ka Rīgas mēra Nila Ušakova (S) popularitātei trīs gados iztērēti vismaz astoņi miljoni eiro rīdzinieku naudas, aģentūrai LETA teica KNAB preses pārstāve Laura Dūša.


"KNAB atbilstoši savai kompetencei izvērtēs pētījumā norādīto informāciju kopsakarā ar KNAB rīcībā esošo informāciju. Pēc informācijas izvērtēšanas tiks lemts par turpmāko rīcību," skaidroja Dūša.

 

Kā ziņots, pētījumā secināts, ka Ušakova popularitātei trīs gados iztērēti vismaz astoņi miljoni eiro rīdzinieku naudas. Tas darīts, uzpērkot medijus, nodarbinot partijas "Saskaņa" jaunatni, finansējot "štata piketētājus" un izvēršoties sociālajos tīklos, teikts pētījumā.

 

Tiek norādīts, ka Ušakova publicitātes mehānismu veido trīs lieli bloki. Pirmais ir dāsni reklāmas līgumi komercmedijiem "Rīgas ziņu" izplatīšanai. Otrais - lojālu nevalstisko organizāciju aktīvistu tīkls, kas gatavi iziet ielās, kad nepieciešams publisks atbalsts. Trešais bloks ir iespaidīgs sociālo mediju tīkls, caur kuru veidot sabiedrisko domu un kritizēt opozīciju.

 

Stratēģijas mērķis ir radīt Ušakova, kā veiksmīga un iedzīvotājiem pieejama mēra tēlu. Taču tā ir ilūzija. Dabā tā ir vienvirziena saziņa, jo Ušakovs izvēlas uz kuriem jautājumiem atbildēt un veiksmīgi izvairās no pretjautājumiem. Viņa sociālā tīkla "facebook" profilā neredzēt taisnošanos par Rīgas satiksmes regulārajām problēmām vai slikti veiktiem galvaspilsētas ielu remontdarbiem, bet var sekot līdzi gadalaiku maiņai Rātslaukumā.

 

Pētījumā, piemēram, analizēta portāla "riga.lv" darbība. Portālu dibināja pašvaldības laikraksta izdošanai pirms pieciem gadiem. Avīzi tas jau labu laiku neizdod, bet ir izaudzis līdz 16 cilvēku redakcijai.

 

No pieticīga 322 000 eiro budžeta pirmajā darbības gadā, pērn - vēlēšanu gadā - tās finansējums pieaudzis deviņas reizes, vismaz līdz trīs miljoniem eiro.

 

Portāla galvenais produkts ir labas kvalitātes videomateriāli, kas ļauj piesaistīt daudz sekotāju sociālajos tīklos. Janvārī Ušakova profilā "facebook" bija aptuveni 100 ierakstu. Vismaz 25 ir "riga.lv" materiāli.

 

"Re:Baltica" izpētītais liecina, ka "pašvaldības informatīvais portāls" ir kļuvis arī par vietu, kur atalgot "Saskaņas" jaunos censoņus.

0
Autors:LETA
Foto:Paula Čurkste / LETA

Komentāri (0)

Citas ziņas

 

Vakar, 14:56 Makšķerēšanas entuziasti tiek aicināti piedalīties ‘’Pavasara līdaka 2018’’
Vakar, 14:14 Rīgā pirmo reizi uzstāsies power metal grupa Amaranthe
Vakar, 13:39 Anastasijas Sazankovas jaunā grāmata atdzīvināja vēsturi
Vakar, 10:34 Ģimenes dienā varēs iepazīt pinēja amata noslēpumus
Vakar, 10:05 Pērn turpinājis samazināties saņemto asins ziedojumu skaits
Vakar, 09:53 Tiesībsargs ceļ trauksmi par to, ka skolēniem trūkst laika atpūtai starp eksāmeniem
Vakar, 09:24 Rotko centram pieci gadi
Vakar, 09:19 Baltkrievijas Ģenerālkonsulāts Daugavpilī informē
23. aprīlī, 16:10 Vitebskā klājā nākusi unikālā grāmata par Latvijas un Baltkrievijas vēsturi
23. aprīlī, 16:08 4. maijā Rotko centrā bezmaksas kamermūzikas koncerts
23. aprīlī, 15:40 Darba piedāvājumi Daugavpilī (2018. gada 23. aprilī)
23. aprīlī, 10:21 «Mirušais nāk!» Īsts detektīvs Artilērijas ielā
23. aprīlī, 10:17 Nezaudējiet modrību pavasarī – garnadži nesmādē pat radiatorus
23. aprīlī, 10:14 Urbanovičs noliedz saistību ar māju Pierīgā; žurnālisti un kaimiņi redz ko citu
23. aprīlī, 10:10 VK šaubas par naudas izlietojumu teātra un mūzikas mākslas jomās

 

Padomi no «DauTKom»

Padomi no DauTKom

Reklāma

 

Dautkom ziņas

Dautkom ziņas

Projekti

Projekti

Projekti