KNAB izvērtēs "Re:Baltica" pētījumu par miljoniem eiro iztērēšanu Ušakova popularitātei 0

Piektdiena, 16 mar 2018, 15:30 Versija drukāšanai

KNAB izvērtēs "Re:Baltica" pētījumu par miljoniem eiro iztērēšanu Ušakova popularitātei
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) atbilstoši savai kompetencei izvērtēs pētnieciskās žurnālistikas centra "Re:Baltica" publicēto pētījumu, kurā apgalvots, ka Rīgas mēra Nila Ušakova (S) popularitātei trīs gados iztērēti vismaz astoņi miljoni eiro rīdzinieku naudas, aģentūrai LETA teica KNAB preses pārstāve Laura Dūša.


"KNAB atbilstoši savai kompetencei izvērtēs pētījumā norādīto informāciju kopsakarā ar KNAB rīcībā esošo informāciju. Pēc informācijas izvērtēšanas tiks lemts par turpmāko rīcību," skaidroja Dūša.

 

Kā ziņots, pētījumā secināts, ka Ušakova popularitātei trīs gados iztērēti vismaz astoņi miljoni eiro rīdzinieku naudas. Tas darīts, uzpērkot medijus, nodarbinot partijas "Saskaņa" jaunatni, finansējot "štata piketētājus" un izvēršoties sociālajos tīklos, teikts pētījumā.

 

Tiek norādīts, ka Ušakova publicitātes mehānismu veido trīs lieli bloki. Pirmais ir dāsni reklāmas līgumi komercmedijiem "Rīgas ziņu" izplatīšanai. Otrais - lojālu nevalstisko organizāciju aktīvistu tīkls, kas gatavi iziet ielās, kad nepieciešams publisks atbalsts. Trešais bloks ir iespaidīgs sociālo mediju tīkls, caur kuru veidot sabiedrisko domu un kritizēt opozīciju.

 

Stratēģijas mērķis ir radīt Ušakova, kā veiksmīga un iedzīvotājiem pieejama mēra tēlu. Taču tā ir ilūzija. Dabā tā ir vienvirziena saziņa, jo Ušakovs izvēlas uz kuriem jautājumiem atbildēt un veiksmīgi izvairās no pretjautājumiem. Viņa sociālā tīkla "facebook" profilā neredzēt taisnošanos par Rīgas satiksmes regulārajām problēmām vai slikti veiktiem galvaspilsētas ielu remontdarbiem, bet var sekot līdzi gadalaiku maiņai Rātslaukumā.

 

Pētījumā, piemēram, analizēta portāla "riga.lv" darbība. Portālu dibināja pašvaldības laikraksta izdošanai pirms pieciem gadiem. Avīzi tas jau labu laiku neizdod, bet ir izaudzis līdz 16 cilvēku redakcijai.

 

No pieticīga 322 000 eiro budžeta pirmajā darbības gadā, pērn - vēlēšanu gadā - tās finansējums pieaudzis deviņas reizes, vismaz līdz trīs miljoniem eiro.

 

Portāla galvenais produkts ir labas kvalitātes videomateriāli, kas ļauj piesaistīt daudz sekotāju sociālajos tīklos. Janvārī Ušakova profilā "facebook" bija aptuveni 100 ierakstu. Vismaz 25 ir "riga.lv" materiāli.

 

"Re:Baltica" izpētītais liecina, ka "pašvaldības informatīvais portāls" ir kļuvis arī par vietu, kur atalgot "Saskaņas" jaunos censoņus.

0
Autors:LETA
Foto:Paula Čurkste / LETA

Komentāri (0)

Citas ziņas

 

3. martā, 08:00 Arī viena cigarete ir par daudz
22. februārī, 16:30 Daugavpilī atdzimst tūrisma industrija
16. februārī, 16:51 SKINPRO centrs - pārkāpj robežas, laipni lūdzam mūsu jaunajā filiālē!
2. februārī, 13:49 Pledi ne tikai mūs sasilda, bet arī rotā māju
1. februārī, 10:40 Labākās dāvanu idejas sievietēm - ideāli piemērotas jebkuriem svētkiem
30. janvārī, 21:41 Kā darbojas saules paneļi un vai tie ir piemēroti manam mājoklim?
27. janvārī, 18:43 Tumsas pabērni (Raidījums nr. 8)
26. janvārī, 13:47 Kā trauksmes signālus par psihisko veselību atpazīt ikdienā
31. decembrī, 22:30 Vecgada Top Latgale raidījums Vienības laukumā
31. decembrī, 13:19 2022. gada apskats
30. decembrī, 19:33 Tumsas pabērni (Raidījums nr. 7)
22. decembrī, 16:18 Kā nezaudēt naudu tirgojot kriptovalūtas
22. decembrī, 13:31 Kāpēc putekļu sūcēji var kļūt neciešami skaļi
13. decembrī, 11:32 “Maxima Latvija” kļūst par IIHF Pasaules čempionāta hokejā 2023 pirmo oficiālo partneri Latvijā
28. novembrī, 10:29 Tumsas pabērni (Raidījums nr. 6)

 

-LRT+



-LRT+


-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+


Laibas

Projekti

Projekti

Projekti

Projekti