Preiļu novada Krīzes centrs sniedz atbalstu iedzīvotājiem

Preiļu novada Krīzes centrs sniedz atbalstu iedzīvotājiem
Preiļu novada domes deputāti pārskatījuši diennakts uzturēšanās maksu Sociālā dienesta Krīzes centrā. Novada iedzīvotājiem visas uzturēšanās izmaksas sedz Preiļu novada pašvaldība, bet, ja persona ir citas pašvaldības iedzīvotājs, diennakts uzturēšanās maksa krīzes centrā noteikta 15 eiro apmērā. Citu novadu iedzīvotājiem uzturēšanās izmaksas Preiļu novada Sociālā dienesta Krīzes centrā apmaksā viņu dzīvesvietas pašvaldība.

Preiļu novada Sociālā dienesta Krīzes centrs izveidots 2011. gadā ar Eiropas Savienības Sociālā fonda atbalstu, no 2013. gada Krīzes centru uztur pašvaldība. Krīzes centrā ir paredzētas vietas 17 pieaugušajiem un 3 zīdaiņiem. Sākotnēji Krīzes centrs bija pārpildīts, pakalpojuma saņemšanai klientiem bija jāgaida rindā, tagad personu skaits, kuras izmanto Krīzes centra pakalpojumus, ir samazinājies.

 

Krīzes centra klienti ir bijuši dažādā vecumā – bērni no 8 mēnešu vecuma līdz pat 83 gadus vecam sirmgalvim, un arī tagad Krīzes centra pakalpojumi pieejami jebkuram Preiļu novada vai citas pašvaldības iedzīvotājam. Lai saņemtu norīkojumu nepieciešamā pakalpojuma saņemšanai, personai jāgriežas savas dzīvesvietas Sociālajā dienestā vai bāriņtiesā.

 

Iedzīvotājs palīdzību var lūgt, kad ir notikusi fiziska vai emocionāla vardarbība, krīzes situācijā, kad pamatotu iemeslu dēļ uz kādu laiku cilvēkam nav materiālo resursu vai kādā citā gadījumā, kad palīdzību var sniegt tieši Krīzes centrs.

 

Krīzes centrs piedāvā tikai maksas pakalpojumus, tāpēc par tiem būs jānorēķinās tai pašvaldībai, kuras sociālais dienests vai bāriņtiesa būs ievietojusi klientu. Maksā par pakalpojumu ir nodrošināta ēdināšana, pirmās nepieciešamības higiēnas piederumi, pirmās nepieciešamības medikamenti, ja tos izrakstījis ģimenes ārsts. Krīzes centrā pastāvīgi strādā sociālais darbinieks, bez maksas pieejamas arī psihologa konsultācijas.

 

Personu uzturēšanās ilgums Krīzes centrā ir paredzēts līdz trim mēnešiem. Kamēr klients atrodas krīzes centrā, pašvaldības sociālais dienests vai bāriņtiesa palīdz risināt radušos situāciju, iesaistot arī krīzes centra sociālo darbinieku. Ja nepieciešams, tiek sakārtots pabalstu jautājums, speciālisti personu atbalsta emocionāli, dod padomu mājokļa atrašanai vai arī palīdz atrisināt kādu citu jautājumu. „Dažkārt cilvēks, uzturoties krīzes centrā, uzskata, ka apkārtējie visu izdarīs viņa vietā,” tā par savu pieredzi ar klientiem stāsta Krīzes centra vadītāja Aiga Budrike, tomēr arī pašam cilvēkam kaut kas jādara, lai situācija atrisinātos pozitīvā virzienā.