Vairums "Tehniskās apskates naktī" Daugavpilī pārbaudīto automašīnu satiksmei nederīgas 0
Šis bija šā gada Tehniskās apskates nakts trešais pasākums; pirmais aizvadīts 29.jūlijā Gulbenē, otrais notika 13.augustā Talsos, savukārt nākamais – noslēdzošais pasākums, notiks 27.augustā Rīgā. Šā gada jaunums - Gulbenes, Talsu un Daugavpils CSDD nodaļās bezmaksas auto diagnostiku varēja veikt tikai pēc iepriekšēja pieraksta, savukārt Rīgā, kā ierasts, būs "dzīvā" rinda.
Daugavpilī pārbaudīto automobiļu vidējais vecums bija 16 gadi, starp tiem vecākais auto – 1982.gada "Zapiņš", bet jaunākais auto bija 2014.izlaiduma gada. Piecu gadu pieredze rāda, ka uz šiem pasākumiem pamatā tiek vesti auto, kas nav speciāli sagatavoti jeb "ikdienas auto". Diemžēl lielākā daļa no Daugavpilī pārbaudītajiem transportlīdzekļiem (apmēram 70%) tika "izbrāķēti" jeb bija satiksmei nederīgi. Daugavpils tehniskās apskates darbinieki visvairāk izteica aizrādījumus par bojājumiem balstiekārtā, bremžu sistēmā un lukturos, bet septiņiem auto tika atklātas īpaši bīstamas problēmas.
Bez auto diagnostikas un tehniskās apskates pakalpojumiem, klientiem bija iespēja izmēģināt sajūtas auto apgāžamajā stendā, noskaidrot, kas ir divu promiļu reibuma brilles, izvietot ceļa zīmes krustojumos un pārbaudīt auto pirms braukšanas. Tie, kuri bija veikuši visas CSDD piedāvātās aktivitātes, piedalījās konkursā un laimēja ieejas biļetes uz Rīgas Motormuzeju. Kopumā šīs aktivitātes izmēģināja vairāk nekā 300 interesentu.
Daugavpilī pērn tika pārbaudīti 47 765 automobiļu. Dienā Daugavpils tehniskās apskates stacija vidēji apkalpo 190 klientu. Ar pirmo reizi tehnisko apskati Daugavpilī iziet 59% automobiļu (Latvijā šis rādītājs 2015.gadā arī bija 59%).
Daugavpils tehniskās apskates stacijā 2015. gadā vairāk kā puse būtisko bojājumu konstatēti transportlīdzekļu bremžu sistēmas, balstiekārtas un gaismas ierīču darbībā (tostarp nenoregulēti vai nedegošiem lukturi). Pagājušajā gadā Daugavpils tehniskās apskates stacijā vairāk nekā 400 auto konstatēja bīstamus bojājumus, kas tieši apdraud ceļu satiksmes drošību, tādēļ šiem transportlīdzekļiem tika liegts piedalīties ceļu satiksmē. Visvairāk bojājumi bija saistīti ar bremzēm un riepām.